کمک گرفتن از موسسات خیریه

کمک گرفتن از موسسات خیریه

کمک گرفتن از موسسات خیریه

کمک گرفتن از موسسات خیریه علاوه بر حمایت های مالی به حمایت های روانی و معنوی بیمار نیز می پردازد.

کمک گرفتن از موسسات خیریه پرسش خیلی از خانواده ها و بیماران می باشد که در این مقاله به پاسخ آن می پردازیم.

پرسیدند که چه زمانی از موسسات خیریه کمک بگیریم؟

خب بعضی ها شاید فکر کنند کمک گرفتن از موسسات خیریه صرفا این است که فرد نیاز مالی داشته باشد پاسخ کلی این است که ابتدا خدمات و ظرفیت های موسسات خیریه را شناسایی کنید.

موسسات خیریه ی سنتی اغلب بناشان در حمایت های مالی بود البته تقریبا در همه ی موسسات خیریه بخش حمایت مالی از اهمیت زیادی برخوردار است.

اما اکثر موسسات خیریه فقط حمایت های مالی ارائه نمی کنند بلکه حمایت های دیگری شامل حمایت های روانی، معنوی، حمایت های اطلاع رسانی، و انواع مختلف دیگر حمایت ها را ارائه می کنند این است که زمانی که می خواهید به موسسات خیریه مراجعه کنید فقط انتظار خدمات مالی نداشته باشید اگر ما انتظار خود را از موسسات خیریه بالاتر از خدمات مالی تعریف کنیم در آن صورت ما داریم اعلام می کنیم که آن ها باید خدماتشان را توسعه بدهند.

کمک گرفتن از موسسات خیریه

کمک گرفتن از موسسات خیریه

در تمام دنیا سازمان های مردم نهاد نقش مهمی در نظام سلامت دارند، آن ها در کنار سازمان هایی که در درون نظام سلامت هستند مثل دانشگاه ها مثل بیمارستان ها، مثل مراکز آموزشی نقش مهمشان را در حوزه ی سلامت ایفا می کند نقشی که ممکن است ایجاد کمپین باشد، ایجاد پایگاه های اطلاع رسانی باشد و انواع مختلف خدمات دیگری که به جریان اصلی نظام سلامت کمک می کند در ایران موسسات مردم نهاد غالبا در قالب سازمان های خیریه فعالیت می کنند اما فعالیت مردم نهاد هم دارند. اکثر این سازمان ها سعی می کنند با دانشگاه ها در ارتباط قرار بگیرند با وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی در ارتباط قرار بگیرند و خودشان را ارتقا بدهند حتی بعضی از این موسسات هستند که از طرح هایی که نظام سلامت جاری قادر به حمایت از آن ها نیست حمایت می کنند، حمایت مالی می کنند و جای خالی وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی را در برخی جاها پر می کنند.

کمک گرفتن از موسسات خیریه

کمک گرفتن از موسسات خیریه

در ایران موسسات خیریه بیشترشان زیر نظر نهادهای دولتی تعریف شده کار می کنند.

پیشنهاد من این است که زمانی که یا به عنوان خیر یا به عنوان خدمت گیرنده یا یک موسسه ی خیریه می خواهید در ارتباط باشید حتما مجوز ها و پیشینه ی آن موسسه را بررسی بفرمایید ظرفیت های آن موسسه را شناسایی کنید و بعد ببینید چه خدماتی می توانید دریافت کنید. خدمت گرفتن از موسسات خیریه که در واقع همان سازمان های مردم نهاد هستند فقط برای افرادی که نیاز مالی دارند نیست پس خدمات ای ن موسسات را بشناسید و تا آنجایی که می توانید خودتان را از این خدمات بهره مند کنید.

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.