نگهداری از سالمندان

نگهداری از سالمندان

نگهداری از سالمندان

نگهداری از سالمندان جزئی از وظایف خانواده ها  به شمار می آید و عمل به این وظیفه نیازمند آموزش بسیار است.

نگهداری از سالمندان با توجه به بالا بودن مشغله کاری خانواده ها یک مشکل اساسی به شمار می آید.

سلام عزیزان سوال کردند که آیا بهتر است که از سالمند در منزل مراقبت شود یا در خانه های سالمندان؟

نکته ی اول اینکه بسیاری از سالمندان عزیز خودشان از پس فعالیت های مرتبط با خوشان برمی آیند و فقط نیاز به مقداری کمک دارند.

نگهداری از سالمندان

نگهداری از سالمندان

 نکته ی بعدی این است که خانواده باید ظرفیت خودش را برای مراقبت از فرد سالمندی که نیاز به مراقبت همیشگی یا نیاز به رسیدگی گه گاهی دارد بسنجد بدون آنکه بیش از اندازه احساساتی شویم چون اغلب احساساتی بودن باعث تصمیمات غیر منطقی خواهد که شد که بعدا این تصمیات ممکن است نتایج معکوس داشته باشد باید ظرفیت های خانواده را بسنجیم. ظرفیت های مالی، ظرفیت های نیروی انسانی، ظرفیت هایی که وابسته هستند به وقت افراد، ظرفیت هایی که به طور کلی ما می توانیم از نظر عاطفی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در خانواده پیدا کنیم. پس اگر این ظرفیت ها را در خانواده وجود داشته باشد ارجع حضور سالمند در خانواده است اما شرط این سنجش این است که انسان ها در مورد ظرفیت های خودشان صادقانه عمل کنند. ظرفیت های خودشان را بیشتر یا کمتر از اونی که واقعا است ارزیابی نکنند، بنابراین باید به ظرفیت سنجی خانواده فرصت داد و از افراد خواست که در نهایت صداقت ظرفیت های خودشان را بسنجند و اعلام کنند که تا چه اندازه ای می توانند در این امر مراقبت مشارکت داشته باشند.

نگهداری از سالمندان

نگهداری از سالمندان

مطابق فرهنگ پیشینه ی فرهنگی ما نگهداری از سالمندان نیازمند مراقبت در منزل دارای ارجعیت شمرده می شود.

اما خیلی اوقات ما می بینیم با نسنجیدن درست ظرفیت ها اتفاقی که واقعا باید و شاید نمی افتد و افراد سالمند کرامتشان را از دست می دهند یا افراد مراقبت کننده آسیب می بینند به نظر من در نهایت بهتر است که همه ی این اطلاعاتی را که از خانواده و ظرفیت ها ی آن ها و میزان ناتوانی های سالمند و خواسته های سالمند جمع آوری می کنیم در اختیار یک متخصص قرار دهیم و با کمک آن تصمیم بگیریم تا تصمیمی گرفته شود که هم برای بیمار مفید باشد، هم برای خانواده مفید باشد و هم بر مبنای اصول علمی مراقبت بنا شده باشد و یک نکته مهم در این میان ظرفیت خود مراکز مراقبت است و امکان هایی که آن ها می توانند به ما ارائه دهند و اینکه ما باید با آن ها در چه تعاملی قرار بگیریم تا انسان شریفی که داریم از آن مراقبت می کنیم با احساس کرامت، احساس ارزشمندی و احساس یک طول عمر سالم به زندگی اش ادامه دهد.

نگهداری از سالمندان

نگهداری از سالمندان

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.