نحوه ی برخورد با کودک دچاری لکنت زبان

نحوه ی برخورد با کودک دچاری لکنت زبان

نحوه ی برخورد با کودک دچاری لکنت زبان

نحوه ی برخورد با کودک دچاری لکنت زبان مشکلی است که خانواده ی این کودکان دارند و برای درک بیشتر آن ها نیازمند آموزش هایی در این زمینه هستند.

نحوه ی برخورد با کودک دچاری لکنت زبان نیازمند آموزش است زیرا این کودکان از نظر روحی و روانی دچار مشکل هستند.

نحوه ی برخورد با کودک دچاری لکنت زبان باید با حوصله، صبر و ایجاد رابطه ی صمیمی با آن ها آغاز شود.

نحوه ی برخورد با کودک دچاری لکنت زبان مبحثی است که به آن پرداخته می شود.

سوال کرده اند که پسر ۵ ساله ی من دچار لکنت زبان است و زبانش در موقع ادا کردن بعضی از حروف گیر میکند. مشکل من این است که شوهرم مدام ادای او را در می آورد و مسخره اش می کند و با او عصبانی می شود لطفا من را راهنمایی کنید؟

خب این مشکل کوچکی نیست چون در اکثر اوقات لکنت زبان با استرس پذیری و حالت اضطرابی همراه است  این برخوردهایی که همسر شما انجام می دهد احتمالا باعث تشدید لکنت زبان و تاخیر در بهبود آن شود چون به نحوی در بچه اضطراب ایجاد می کند و احساس های ناخوشایند در او به وجود می آورد طبعا چنین کاری درست نیست اما نکته اینجاست که شوهر شما چرا چنین کاری را انجام می دهد؟

نحوه ی برخورد با کودک دچاری لکنت زبان

نحوه ی برخورد با کودک دچاری لکنت زبان

در اکثر مواقع چنین رفتاری ناشی از گونه ای خشم، ناراحتی، غم، اضطراب و نگرانی است.

شاید شوهر شما از اینکه فرزند شما دچار مشکل است ناراحت است، شاید به نحوی از وجود این مشکل از فرزندتان عصبانی است در هر صورت چنین واکنش هایی اغلب تخلیه ی احساسات نا خوشایند است خود آن والد است واقعیت این است که بیشتر ما از فرزندانمان احساس سلامتی و کامل بودن داریم و زمانی که احساس می کنیم که سالم نیستند دچار اضطراب می شویم و دچار غصه می شویم، عصبانی می شویم، شاید مدام دیگران را متهم کنیم، شاید هم به نحوی بدون اینکه دست خودمان باشد روی آن بچه تخلیه کنیم. واکنش هایی که همسر شما نشان می دهند به نحوی تخلیه احساسات ناخوشایند به نظر می آید، پیشنهاد من این است که با همسر خود صحبت کنید تا ببینید واقعا دارد از چه چیزی آزار می بیند، اجازه دهید که نگرانی ها و اضطراب هایش را برایتان بگوید، از عصبانیت هایش با شما صحبت کند و کلا احساس های ناخوشایندش را با شما در میان بگذارد و شما تا آن جایی که می توانید سعی کنید این احساس ها را برطرف کنید اگر شما نتوانید این احساس را برطرف کنید حتما درمانگر فرزندتان می تواند روی این احساسات تاثیر بگذارد در واقع پیش از اینکه تغییر رفتاری از شوهرتان بخواهید سعی کنید او را درک کنید این گونه در واقع دارید کمک می کنید که آن تغییر رفتاری خود به خود اتفاق بی افتد و درونی باشد نه تحمیلی.

نحوه ی برخورد با کودک دچاری لکنت زبان

نحوه ی برخورد با کودک دچاری لکنت زبان

زمانی که در حال مکالمه هستید احساس های نا خوشایند خودتان را هم بیان کنید و از زاویه ی همدلی وارد شوید بالاخره هر موضوعی که در خانواده وجود دارد مشکل همه است نه مشکل فقط یک نفر، حداقل همه در احساس های نا خوشایندی آن مشکل ایجاد می کند سهیم هستند ممکن است نقش های مختلفی در حل آن مشکل ایفا کند اما همه در احساسی که آن مشکل ایجاد می کند سهیم هستند و باید با هم همدلی و همکاری داشته باشند در غیر این صورت فقط یک نفر آسیب نمی بیند بلکه کل آن مجموعه از آن مشکل آسیب می بینند.

شرط اینکه مجموعه ی خانواده بتواند در برابر یک مشکلی تاب آوری داشته باشد و آن را حل کند و از آن عبور کند وجود همدلی بین اعضای خانواده و همکاری بین آن ها است تا همه احساس کنند درک می شوند و حمایت می شوند و فهمیده می شوند و این گونه تسکین پیدا کنند و در کنار همدیگر قرار بگیرند برای عبور از مشکل.

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.