ازدواج و بیماری

ازدواج و بیماری

ازدواج و بیماری

ازدواج و بیماری موضوع مهمی است که در دوران نامزدی باید به آن ها توجه کرد به طوری که اگر متوجه بیماری جسمی یا روانی همسر خود شدید می توانید به طور قانونی جدا شوید.

ازدواج و بیماری می تواند با مشکل همراه باشد که در این مبحث به آن می پردازیم.

سوال کرده اند که من دختری ۲۸ ساله هستم و از ۴ سال پیش برایم تشخیص MS داده شده است بیماری من ابتدا با کوری ناگهانی و ضعف در یکی از دستان آغاز شد اما تحت درمان قرار گرفتم و خدارو شکر در حال حاضر بهتر هستم فردی به تازگی به خواستگاری من آمده است و شرایط او از همه نظر برای ازدواج مناسب است اما از بیماری من اطلاعی ندارد پرسش من این است که آیا باید در مورد بیماری ام به او بگویم؟

ازدواج و بیماری

ازدواج و بیماری

بیماری MS یا Multiple sclerosis یک بیماری عصبی ناتوان کننده است معنی آن این نیست که همه ی بیماران که دچار MS هستند به تدریج به سمت ناتوانی می روند.

بسیاری از بیماران زمانی که تحت درمان قرار می گیرند خصوصا با درمان های جدید و اهمیت بیشتری به سلامتی جسمی و روانی خودشان می دهند می توانند با ناتوانایی کم و با توانمندی نسبت خوبی زندگی کنند ممکن است سیر بیماری MS بسیار کند باشد اما در عین حال ممکن است سیر بیماری MS  در بعضی افراد سریع باشد و آن ها را واقعا به سمت ناتوانی سوق دهد.

در هر صورت فردی که دچار بیماری MS  هست دارای سلامتی شکننده است، او نباید بدون آمادگی تحت استرس های شدید جسمی و روانی قرار بگیرد از طرفی بعضی از مشکلات و ناراحتی ها و  ناتوانی های مرتبط با حملات MS ممکن است که در فرد ماندگار باشند حالا با این شرایط خودتان تصور کنید آیا منطقی هست به کسی که قرار است شریک زندگی شما باشد راجب به بیمار بودنتان اطلاع بدهید؟ طبعا پاسخ مثبت است؛ بهتر است کسی که قرار است در کنار شما زندگی کند از بیمار بودن شما اطلاع داشته باشد.

قانون در مورد بعضی از بیماری ها فرد را ملزم می کند که به شریک زندگی اش پیش از انجام عقد اطلاع دهد اگرنه آن فرد حق دارد علیه کسی که به او اطلاع نداده است اقدام قانونی کند حتی عقد را فسخ کند.

موضوع این است که هر یک از ما یک پکیج هستیم، یک مجموعه هستیم از توانمندی ها و ناتوانایی ها، از دانایی ها و نادانی ها و زمانی که پای هم راهی مادام العمر یعنی ازدواج پیش می آید ما باید این مجموعه را صادقانه به هم ارائه دهیم تا خدایی نکرده بعدا بدهکار اخلاقی و عاطفی نشویم.

ازدواج و بیماری

ازدواج و بیماری

 

از سوی دیگر این فرهنگ باید در افراد شنونده هم وجود داشته باشد که درک درستی از بیماری فرد پیدا کنند همان طور که فردی قبلا دچار حمله ی MS شده است نمی شود حساب کرد که در آینده سیر بیماری اش به کدام سو رود واقعا نمی شود حساب کرد با فردی که در حال حاضر سالم است و با او ازدواج می کنید در آینده ممکن است دچار چه مشکلی شود البته بعضی از موضاعات هستند که معلولیت های واقعا تاثیرگذار  در زندگی مشترک و در خانواده هستند مانند معلولیت هایی که مانع از انجام وظایف روزمره یا وظایف زناشویی می شود یا مشکلاتی که آشکارا روی موضوع بچه دار شدن تاثیر می گذارند و این موضوعات برای  خیلی از افراد ممکن بسیار مهم و مخلل هدف آن ها از ازدواج کردن به حساب می آید.

این جاست که به نظر من بله باید از حالتان به خواستگارتان اطلاعات داده شود اما نه توسط شما بلکه توسط یک فرد آگاه که می تواند اطلاع درستی بدهد و به پرسش های آن فرد پاسخ دهد و او را به یک واکنش درست و انتخاب درست راهنمایی کند.

ازدواج و بیماری

ازدواج و بیماری

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.