روش صحیح برخورد با افراد دچار سکته مغزی

روش صحیح برخورد با افراد دچار سکته مغزی

روش صحیح برخورد با افراد دچار سکته مغزی

روش صحیح برخورد با افراد دچار سکته مغزی نیازمند حفظ خونسردی است و افرادی که از این بیماران مراقبت می کنند باید روش های مراقبتی بعد از سکته مغزی را آموزش ببینند.

روش صحیح برخورد با افراد دچار سکته مغزی بسیار مهم است زیرا این افراد ممکن است دچار اختلال تکلم یا اختلال در به حرکت در آوردن دست ها و پاهایشان شوند.

پرسیده اند که پدر من ۷۸ سال دارد و حدود یک سال و نیم پیش دچار سکته ی مغزی شده است و حرکت دست ها و پای راستش را از دست داد خیلی زود فیزیوتراپی را آغاز کردیم که در سال اول نتیجه ی خوبی داشت اما شش ماه است که بهبودی اش کند شده است و مدام از ناتوانی خود گلایه می کند. به نظر شما چه پاسخی به او بدهیم؟

روش صحیح برخورد با افراد دچار سکته مغزی

روش صحیح برخورد با افراد دچار سکته مغزی

سکته مغزی اغلب به عنوان یک رویداد ناگهانی همه ی توانایی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد بسته به شدت با سرعت خیلی زیادی فرد دچار سکته به سمت ناتوانی سوق پیدا می کند این سرعت از ناتوان شدن بسیار استرس زا و برای ذهنیت ما غیر قابل قبول به نظر می رسد بیشتر ما در این شرایط واقعا دلمان می خواهد به حالت قبلی خود برگردیم و خیلی سریع هم برگردیم البته بسیاری از اوقات رسیدن به بخشی توانایی های قبلی یا حتی همه ی آن ممکن است اما در برخی اوقات هم ممکن نیست.

مشکل تکلم و سخن گفتن که در برخی افراد دچار سکته مغزی پیش می آید احساس تنش و ناراحتی ایجاد می کند چون فرد نمی تواند منظورش را آن جوری که واقعا می خواهد ابراز و بیان کند.

 نوع دیگر از مشکل تکلم هم وجود دارد که در آن فرد متوجه سخنان دیگران نمی شود اما از قرار معلوم پدر این فردی که سوال کرده اند دچار اختلال تکلم از نوع اول هستند، برای این افراد در طول زمان پس از رد شدن از مرحله ی حاد فیزیوتراپی و گفتار درمانی انجام می شود اما ممکن است که همان طور که گفتم نتوانند به توانایی های اولیه ی خودشان برگردند افراد در این حالت وارد سوگواری می شوند، وارد غم می شوند اگر زمینه هایی از مشکلات روانشناختی خصوصا مشکلات خلقی داشته باشند در نتیجه ی این شرایط ممکن است که برانگیخته شود این جاست که باید روانشناسی و روانپزشکی به کمک این فرد داد.

روش صحیح برخورد با افراد دچار سکته مغزی

روش صحیح برخورد با افراد دچار سکته مغزی

یک نکته ی دیگر که در خانواده ممکن است اوضاع را سخت کند دادن امید واهی به فرد دچار سکته ی مغزی برای بهبودی کامل است.

ممکن است خانواده به او گفته باشند شما کامل خوب می شوید و برمی گردید به شرایط قبلی خود و در این زمان آن فرد مدام از افراد خانواده خواهد پرسید چرا اینطوری نشد، شما به من دروغ گفتید، شما من را فریب دادید و این می تواند مناسبات آن فرد با خانواده را نیز تحت تاثیر قرار دهد و مراقبت را باز هم بیشتر سخت کند. یک جاهایی بهتر است که خانواده پاسخ دادن به برخی پرسش ها را به متخصصین ارجاع دهند یک وقت هایی بد نیست بگوییم نمی دانیم برویم و از دکتر بپرس و در این جا فرد را در مقابل یک نظر تخصصی قرار می دهیم.

متوجه باشیم که برخی اوقات کارهایی که ما برای آرامش مقطعی برای بیمار انجام می دهیم به یاد آن ها می ماند و ممکن است در درازمدت در روابط ما با آن ها تاثیر بگذارد پس از دادن امید واهی به فرد دچارسکته ی مغزی خودداری کنید در عین حال امید واقعی به او بدهید، همکاری آن را برای بهبودی اش طلب کنید و اگر نمی توانید خوتان این اقدامات را انجام دهید حتما از یک متخصص کمک بگیرید تا او واقعیت شرایطش را به بیمارتان گوشزد کند و بیمار شما در مقابل شما قرار نگیرد در واقع از شما انتظار بهبودی نداشته باشد و خودش مسئولیت مربوط به خودش را در فرآیند بهبودی اش بپذیرد؛ همکاری کند، کوشش کند و صبور باشد و همچنین نسبی بودن بهبودی اش را بپذیرد.

روش صحیح برخورد با افراد دچار سکته مغزی

روش صحیح برخورد با افراد دچار سکته مغزی

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.