اطلاع رسانی در مورد سرطان های آقایان

اطلاع رسانی در مورد سرطان های آقایان

اطلاع رسانی در مورد سرطان های آقایان

اطلاع رسانی در مورد سرطان های آقایان اقدام مهمی است و ماه نوامبر را برای این اقدام مهم نام گذاری کرده اند، این ماه علاوه بر پرداختن به موضوع سرطان در آقایان، به  سلامتی خودشان و داشتن سبک زندگی سالم تشویق می کند.

اطلاع رسانی در مورد سرطان های آقایان موضوع مهمی است زیرا آن ها به دلیل مشغله های کاری، اجتماعی و اقتصادی خود کمتر به سلامتی و سرطان های احتمالی خود اهمیت می دهند.

فرا رسیدن این ماه بهانه ای است تا به سلامت آقایان بیشتر توجه شود خصوصا در حوزه ی بیماری سرطان. شاید باور این موضوع سخت باشد اما از هر صد مورد بیماری مبتلا به بیماری  سرطان ۵۵ مورد آقا و ۴۵ مورد خانم هستند و بیماری سرطان در آقایان شایع تر است.

اطلاع رسانی در مورد سرطان های آقایان

اطلاع رسانی در مورد سرطان های آقایان

دلیل اینکه باور کردن این نکته سخت به نظر می آید این است که ما در بیشتر مراکز درمانی خانم ها را می بینیم که مشغول پیگیری مراحل درمانی خود هستند در حالی که طبق آمار میزان ابتلا به بیماری سرطان در آقایان بالاتر است. ماه نوامبر بهانه ای است برای اینکه به آقایان آموزش داده شود تا خودشان را معاینه کنند، همان طور که خانم ها باید به طور مرتب سینه های خودشان را معاینه کنند آقایان هم باید دستگاه تناسلی خود را معاینه کنند.

انواع سرطان های بیضه که اتفاقا بیشترشان رشد سریع و انتشار پر سرعتی در بدن دارند با معاینه ی دستگاه تناسلی مردانه قابل تشخیص هستند آن هم در مراحل اولیه.

 همان طور که ما همیشه می گوییم در بیماری سرطان هم مانند خیلی از بیماری های دیگر تشخیص زودرس و استفاده از عنصر زمان از اهمیتی حیاتی برخوردار است در این ماه ما آقایان را به دو کار تشویق می کنیم نخست اینکه معاینه کردن دستگاه تناسلی خودشان را یاد بگیرند و آن را انجام دهند آن هم به طور مرتب و این ربطی به سن و سال آقایان ندارد و نکته ی دوم اینکه ما از همه ی آقایان بالای ۳۰ سال می خواهیم که به طور مرتب آزمایش PSA یا  Prostate Specific Antigen را حتما انجام دهند این آزمایش یکی از آزمایش های مهم غربال گری برای سرطان های پروستات است.

اطلاع رسانی در مورد سرطان های آقایان

اطلاع رسانی در مورد سرطان های آقایان

در ماه نوامبر ما نه فقط در مورد سرطان های آقایان اطلاع رسانی می کنیم بلکه این را بهانه می کنیم تا به آقایان گوشزد کنیم که باید بیشتر باید مواظب سلامتی خودشان باشند و باید یک سبک زندگی سالم را درپیش بگیرند، عادات بیماری زا مانند مصرف سیگار و قلیان را ترک کنند یا حداقل تا حد ممکن کاهش دهند، آقایان باید به تغذیه ی سالم و به وزن خود توجه کنند، باید آقایان به یک فعالیت ورزشی مداوم در زندگی خود توجه کنند و به طور مداوم ورزش کنند، نظم خواب و غذا یکی از نکات مهم دیگر است که ما در این ماه به آقایان گوشزد می کنیم، متاسفانه نقش های اجتماعی که به آقایان داده شده است نقش های بسیار پر استرسی است خصوصا در شرایطی که فضای کسب و کار و پول درآوردن پر از فراز و نشیب و پر از ناکامی است به نظر می رسد که موضوعات اجتماعی و اقتصادی بسیار می توانند برای آقایان استرس زا باشند و این استرس می تواند به ایجاد و رشد بیماری ها در آقایان کمک کند.

نکته ی دیگر اینکه آقایان اغلب به دلیل نقش اجتماعی خود دیرتر برای حل مسائل مرتبط با سلامتی خود اغلب اقدام می کنند.

البته خوشبختانه بسیاری از آقایان هم هستند که خیلی زود به مسائل سلامتی خودشان رسیدگی می کنند اما تعداد آقایانی که رسیدگی به وضع سلامتی خود را به تاخیر می اندازند بسیار زیاد است، همیشه بهانه هایی برای به تعویق انداختن آزمایشات یا معاینات یا انجام اقدامات درمانی وجود دارد و ما کلمه ی گرفتار هستم فعلا نمی توانم به خودم رسیدگی کنم را بسیار از آقایان می شنویم، در مورد شرایط ناراحت کننده و ناخوشایند روحی و روانی هم که بیشتر آقایان مقداری دیر برای رسیدگی اقدام می کنند به گونه ای  انگار ما آقایان را تربیت کرده اند که به هر حال باید از پس خودمان بربیاییم اما خیلی اوقات این رویکرد جواب نمی دهد و واقعا نیاز به اقدامات تشخیصی و درمانی پیدا می کنیم که هر چه زودتر این اقدامات انجام شوند بیشتر به نفع ما است.

اطلاع رسانی در مورد سرطان های آقایان

اطلاع رسانی در مورد سرطان های آقایان

بیایید در این ماه با فرهنگ عدم رسیدگی به خود در آقایان برخورد کنیم البته نکته ی مهمی که در بیشتر کشورهای دنیا دیده می شود این است که ما حتی موضوعات مرتبط با سلامتی و بهداشت آقایان را بهتر است به خانم ها آموزش دهیم تا آن ها به نحوی فعال از پدران، برادران یا همسران یا فرزندان خودشان بخواهند که به سلامتی خود رسیدگی کنند و خانم ها می توانند به گونه ای فرهنگ اجتناب از معاینه ی خود و اقدامات تشخیصی درمانی را که در آقایان وجود دارد به نحوی جبران کنند مراجعه به یک پزشک عمومی یا پزشک خانواده برای آموختن معاینه ی خود برای آقایان می تواند خیلی مفید باشد.

همچنین آن پزشک می تواند آزمایش PSA  را برای شما درخواست کند.

به یاد داشته باشیم که منفی بودن این بررسی ها به معنی سلامتی کامل ما نیست بنابراین بعدا زمانی که ما را ترغیب می کنند بیشتر به بررسی های تشخیصی و درمانی خود بپردازیم به آن ها اعلام نکنیم من که این کارها را انجام داده ام و مشکلی نبود این بررسی ها مثبت بودن آن ها است که ارزش دارد و اگر واقعا خدایی ناکرده چیزی پیدا شود هر چه سریع تر اقدام کنیم بهتر است.

اطلاع رسانی در مورد سرطان های آقایان

اطلاع رسانی در مورد سرطان های آقایان

اجازه دهید مقداری هم در مورد نماد سبیل که در این ماه استفاده می شود صحبت کنم اولین بار در استرالیا از این نماد برای نشان دادن گروهی استفاده شد که در راستای آموزش های مرتبط با سلامتی مردان در ماه نوامبر فعالیت می کردند.

همان طور که حلقه ی ربان صورتی در مورد خانم ها نشانگر تعهد به فعالیت اطلاع رسانی برای سرطان های پستان است به همان شکل سنبل سبیل هم برای حرکتی که در ماه نوامبر انجام می شود نشانه ی اهمیتی است که ما برای سلامتی اقایان قائل هستیم. از همه ی شما چه زن و چه مرد دعوت می کنم که در این حرکت شرکت کنید و این ماه را بهانه ای قرار  دهید برای اینکه به آقایان توصیه کنید همچنین به خودتان توصیه کنید که سلامتی خود را جدی بگیرید بیایید در این ماه از کلمه ی گرفتار هستم پس نمی توانم به سلامتی خود رسیدگی کنم عبور کنیم و نگرانی های عزیزان خود را در مورد سلامتی مد نظر قرار دهیم، در اقدامات تشخیصی درمانی شرکت کنیم، مراقبت از خودمان را بیاموزیم و این ماه را بهانه ای کنیم تا به سلامتی خود و دیگران خدمت کنیم بیایید در این ماه نظر آقایان را بیشتر به سلامتی آن ها جلب کنیم.

اطلاع رسانی در مورد سرطان های آقایان

اطلاع رسانی در مورد سرطان های آقایان

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.