ازدواج با معتاد ترک کرده

ازدواج با معتاد ترک کرده

ازدواج با معتاد ترک کرده

ازدواج با معتاد ترک کرده نیازمند مراجعه حتمی به یک مشاور و متختصص آگاه به اعتیاد است تا بتوانیم راه درست و منطقی را انتخاب کنیم.

ازدواج با معتاد ترک کرده بسیار ریسک بزرگی در زندگی است و احتیاج به صبر زیادی دارد زیرا ممکن است آن فرد دوباره دست به مصرف مواد بزند.

سوال پرسیده اند که دختر من ۲۳ سال دارد و مدتی است که با یکی از خواستگارانش نامزد شده است. او اخیراً به ما گفته که نامزدش معتاد است و تا حال دو بار در کمپ بستری شده. آیا به نظر شما صلاح است این ازدواج را به هم بزنیم؟

ازدواج با معتاد ترک کرده

ازدواج با معتاد ترک کرده

پاسخ این پرسش البته از آن چیزی که به نظر می آید پیچیده تر است درست است که اعتیاد می تواند توانمندی های عاطفی، شغلی و اجتماعی یک فرد را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و آن ها را تخریب کند اما در اینجا شما با فرزندانتان و رویکرد فرزندتان هم روبه رو هستید خیلی از اوقات ممکن است علاقه مندی مانع از تصمیم گیری های جدی در برخورد ا این موضوعات شود نکته اینجاست که باید در نظر داشته باشیم تا زمانی که خود فرد نخواهد اعتیادش را ترک نمی کند.

اعتیاد یک بیماری مزمن و بسیار سخت علاج است اما این به آن معنی نیست که لاعلاج باشد.

البته بسیاری از متخصصین حوزه ی اعتیاد نظرشان این است که وقتی شخص مرحله ی اعتیاد را طی کرد بعد از آن دیگر باید در حال بهبود باشد یعنی هرگز نباید خودش را بهبود یافته ی کامل بداند، مثالی که این عزیزان می زنند مانند بالا رفتن از یک پله برقی است که پله برقی مدام داره به سمت پایین می آید و شما نباید توقف کنید، شما باید مدام حرکت کنید و در حال بهبود بودن را به این شکل در ذهن ترسیم کنید.

پرسش منطقی این است که ازدواج برای آن پسر مفید خواهد بود؟ آیا ازدواج برای این دختر مفید خواهد بود؟ و آن ها را به اهدافشان می رساند؟ پاسخ به این پرسش کاملا فردی است اما می توانیم این را بگوییم که به دلیل خاصیت ازدواج اغلب افراد باید به یک ثبات عاطفی، شغلی، اجتماعی، مالی رسیده باشند تا بتوانند ازدواج کنند و ازدواج را تاب بیاورند.

ازدواج فقط ایجاد یک پیوند نیست، ایجاد یک محیط خانوادگی است که فرزندانی بتوانند در آن به طور سالم رشد کنند.

محیط خانوادگی که کمک کند انسان ها در آن ببالند و پیشرفت کنند، اداره کردن چنین محیطی نیاز به بزاعت کافی دارد و طبعا فقط احساسات و علاقه مندی برای اداره کردن یک زندگی خانوادگی کافی نیست البته لازم است اما کافی نیست.

ازدواج با معتاد ترک کرده

ازدواج با معتاد ترک کرده

من توصیه می کنم به این خانم که حتما هم شخصا و هم به همراه آن آقا در جلسات مشاوره شرکت کنند برای هر مشاوره ای، مشاوره ای آگاه به موضوع اعتیاد از طرفی دیگر به نظر می رسد که آن آقا تکلیفش با ازدواج معلوم شده و می خواهد ازدواج کند و این خانم می خواهد تکلیف خودش را معلوم کند اما فکر نمی کنم که معین بودن تکلیف آن آقا برای ازدواج موضوعی حقیقی باشد، موضوعی هم حقیقی و هم سالم چون مگر ما می توانیم زمانی که هنوز در ورته ی یک مشکل هستیم بخواهیم که یک نفر بیاد و با ما وارد یک رابطه ی با ثبات شود.

زمانی که خودمان در مسیر بهبودی هستیم مگه می توانیم تصمیمی را بگیریم و تکلیف خودمان را با موضوعی معین کنیم که نیاز به ثبات دارد.

در کنار همه ی این مسائل ما نوعی از شخصیت را داریم که اتفاقا گرایش به ارتباط با افراد معتاد دارد در ادبیات روانشناسی در گذشته این شخصیت را معتاد به معتاد می گفتند اما امروزه با اصطلاح هم وابستگی شناخته می شود اگر فردی دچار شخصیت هم وابسته باشد اساسا به طرف فرد معتاد جذب می شود و به نحوی ناخود آگاهانه علاقه مند است که نقش یک حامی فداکار را ایفا کند ما در مورد بیماری هم وابستگی در آینده بسیار صحبت خواهیم کرد چون به موضوع مراقبت مربوط می شود در جمع بندی من توصیه می کنم به این خانم و آقا حتما به صورت تک تک و با هم به مشاوری آگاه به موضوع اعتیاد مراجعه کنند و از او چاره جویی کنند و تا زمانی که به یک ثبات تصمیم گیری نرسیده اند از پذیرفتن تعهد مادام العمر ازدواج خوداداری کنند.

ازدواج با معتاد ترک کرده

ازدواج با معتاد ترک کرده

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.