ایمنی در سالمندان

ایمنی در سالمندان

ایمنی در سالمندان

ایمنی در سالمندان نیازمند آگاهی و رعایت چندین نکته مهم است زیرا با افزایش سن در سالمندان توانایی های آن ها کاهش می یابد.

ایمنی در سالمندان موضوع مهمی است به خصوص در جوامع امروزی که جمعیت سالمندان رو به افزایش است همچنین در این مقاله قصد داریم شما را با چندین روش ایمنی و مراقبت از سالمندان آشنا کنیم.

هرچه در اطراف سالمند است می تواند بالقوه خطری محیطی محسوب شود. خطرات بالقوه توسط افراد و موقعیت ها و چیزهای مختلفی که فرد در طول فعالیت روزانه با آنها برخورد دارد به وجود می آیند. حتی آب و هوایی که شخص در آن زندگی می کند می تواند یک محیط خطرزا باشد.

خطرات محیطی در هر جایی مانند خانه، خیابان، ساختمان های عمومی و مراکز مراقبت بهداشتی وجود دارند.

گرچه آسیبها در منزل نیز ایجاد می شوند، اما تغییر محیط مانند بستری شدن در بیمارستان و دور شدن از محیط آشنای منزل، خطر آسیب را افزایش می دهد. مواردی مانند وسایل موتوری، وسایل تیز و برنده، نردبان، وسایل مکانیکی و الکتریکی نیز تهدیدی برای سالمند به شمار می آید.

ایمنی در سالمندان

ایمنی در سالمندان

پیشگیری از صدمات در منزل

  1. فرش ها را در کف اتاق ثابت کرده و لبه های آن را گیره بزنید. کف لغزنده را ایمن نموده و قالیچه های دکوری و اضافی را بردارید.

 

  1. اقدامات ایمنی الکتریکی را رعایت کنید. برای اطمینان از لخت نبودن سیم های برق و اتصال در سیم یا کلیدهای الکتریکی به طور منظم آنها را بررسی نمایید.

 

  1. از ریخت و پاش، و تراکم اشیاء و آسیب رساننده های دیگر در محیط زندگی بکاهید. چیزهای غیرضروری را دور ریخته یا در محل رفت و آمد قرار ندهید. هرگز چیزی روی پله ها قرار نداده یا انبار نکنید. یخ زدگی محل پیاده رو و پله ها را حتما کاملا تمیز کنید، پاشیدن شن به افزایش اصطکاک در یخبندان کمک می کند.

 

  1. و ایجاد نور کافی بویژه در راه پله ها مهم است. در اتاق خواب، از چراغ خواب استفاده نمایید. چراغ حمام و راهروها را در طول شب روشن بگذارید و در محل های مناسب مانند راه پله ها، دستشویی و حمام جهت جلوگیری از افتادن، میله کمکی نصب کنید.

 

  1. وسائل مورد استفاده روزانه را در ارتفاع شانه یا پایین تر قرار دهید تا به راحتی در دسترس باشد. حتی الامکان از نردبان یا صندلی برای برداشتن وسائل استفاده ننمایید، در موارد ضروری برای جلوگیری از خطر سقوط فرد دیگری کنار نردبان حاضر باشد و مطمئن باشید که کاملا باز و قفل شده است.

 

  1. برای پیشگیری از سوختگی حتی الامکان از سیگار کشیدن یا استفاده از شعله روباز خودداری کنید. هنگام پخت و پز روی اجاق گاز لباس آستین بلند نپوشید. قبل از استفاده از شیر آب از حرارت مناسب آن مطمئن شوید. مردم بخصوص افراد غریبه، برای سالمند یک خطر محسوب می شوند. سالمند از افراد جوان تر در مقابل حمله با آسیب از سوی کسانی که به افراد ضعیف یا بی دفاع (مانند افراد ناتوان یا سالمند) حمله می کنند ، آسیب پذیرتر است.
ایمنی در سالمندان

ایمنی در سالمندان

راهنمای امنیت فرد در منزل

 

  1. راههای احتمالی ورود مهاجمین به منزل را بررسی کنید. به در و پنجرهها قفل های ایمنی بزنید.
  2. با دوستان و خانواده رفت و آمد منظم داشته و روزانه تماس تلفنی با آنان داشته باشید.

 

  1. با احتیاط به زنگ در منزل جواب دهید. حتما از طریق چشم الکترونیکی ملاقات کننده را ببینید. سالمندانی که تنها زندگی می کنند کمتر درباره تنهایی خود با بیگانگان صحبت کنند.

 

 

  1. از بانک، پول کم و در حد نیاز بگیرید. پول زیاد حمل یا جابجا نکنید. بلافاصله پول را در یک کیف یا کیف دستی مخفی کنید. اگر مقادیر زیادی پول یا اشیاء با ارزش دارید، آن را برای نگهداری به بانک ها با موسسات اعتباری بسپارید. وقتی از عابر بانک استفاده می کنید، از برداشت پول هنگام شب اجتناب کنید، در غیر این صورت فردی را برای امنیت، همراه خود ببرید.

 

  1. برای موارد اضطراری آماده باشید. شماره های اورژانس را با حروف بزرگ و واضح نزدیک هر تلفن نگهداری کنید.

 

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.