بررسی علت اعتیاد نوجوانان

بررسی علت اعتیاد نوجوانان

بررسی علت اعتیاد نوجوانان

بررسی علت اعتیاد نوجوانان در جامعه ی امروزی دغدغه ای است که مهم ترین علت اعتیاد در نوجوانان واکنش در برابر احساس نا امنی، فشار روانی، استرس و مشکلات روزمره می باشد.

بررسی علت اعتیاد نوجوانان پرسشی است که در اینجا به پاسخ و راهنمایی شما پرداخته ایم.

سوال کرده اند که ما به تازگی متوجه شده ایم که پسر ۱۷ ساله ی ما گاهی در جمع با دوستانش حشیش می کشد من بسیار نگران این موضوع هستم و اصلا نمی دانم چه باید کنم لطفا ما را راهنمایی کنید؟

بررسی علت اعتیاد نوجوانان

بررسی علت اعتیاد نوجوانان

ممکن است شما با یک شرایط جدی روبه رو باشید، شرایطی که شاید به زودی حتی پیچیده تر هم شود به این دلیل که خیلی از اوقات مصرف حشیش دریچه ی ورود به مصرف مواد مخدر دیگر است و به دلیل جو مخفی کاری که پیرامون انجام این عمل وجو دارد خیلی از اوقات میزان و نوع مصرف به خوبی به شما انعکاس داده نمی شود علاوه بر اینکه توصیه می کنم حتما به یک مشاور اگاه مراجعه کنید.

نظر شما را به این نکته جلب می کنم که حتما به سلامت روانی خانواده توجه بیشتری کنید.

خیلی از اوقات به دلیل درگیری هایی که در خانواده است فرزندان به نحوی به چنین جوهایی پناه می برند که پیشنهاد های خوبی به آن ها نمی کنند و خیر خواهشان نیستند، البته به نظر نمی آید که همیشه به این گونه باشد و این را هم در نظر داشته باشید همه ی نوجوانانی که به نحوی مصرف حشیش را تجربه می کنند الزاما وارد اعتیاد نمی شوند به دلیل اینکه خود حشیش بیشتر حالتی از اعتیاد روانی ایجاد می کند تا اعتیاد جسمانی. البته حشیش اعتیاد جسمانی ایجاد می کند اما مدتی طول می کشد تا این اعتیاد را ایجاد کند.

مواد اعتیادی در اعتیاد زاییشان با هم دیگر متفاوت هستند.

معمولا مصرف هروئین بعد از ۳بار مصرف ممکن است فرد را از نظر جسمی وابسته کند و مصرف تریاک با دفعات بیشتر و مصرف حشیش بعد از مدتی مصرف ممکن است که فرد را به اعتیاد بکشد البته وابستگی روانی ممکن است از همان بار اول مصرف ایجاد شود.

گاهی از اوقات فرزندان و نوجوانان به دلیل تفریح به مصرف مواد روی می آورند شاید باید برای حفظ سلامت روان خانواده عنصر تفریح را در خانواده بگنجانیم نکته ی نخست این بود که باید به آرامش درون خانواده توجه کنیم که نوجوان ما تمایل به حضور در خانواده را داشته باشد باید به نظام تصمیم گیری در خانواده توجه کنیم تا نوجوان ما تمایل حضور در خانواده را داشته باشد.

بررسی علت اعتیاد نوجوانان

بررسی علت اعتیاد نوجوانان

نظام تصمیم گیری الزاما نباید این گونه تنظیم شود که همه دارای یک حق در تصمیم گیری باشند.

پژوهش ها نشان داده است که خانواده های سهل گیر بیشتر از خانوده های سخت گیر دچار مشکل اعتیاد فرزندان می شوند و سهل گیری یک امتیاز در سلامت روان یک خانواده محسوب نمی شود.

یک توضیح کوتاه اینکه خانواده ی سخت گیر مقررات مشخصی دارد و روی آن مقررات به شدت پا فشاری می کند، مهم تر از همه ی اینها که گفتیم ایجاد یک ارتاط و مکالمه ی دو طرفه ی سالم با آن فرزتد است اغلب اضطراب اجازه ی این مکالمه را نمی دهد اما باید از سد اضطراب خود عبور کنیم و با آن فرزندی که به مصرف حشیش با دوست هایش می پردازد گفت و گو کنیم، باید در مورد میزان مصرف، نحوه ی ارائه و دلیل اینکه به آن مصرف نه نگفته است با او صحبت کنیم؛ راه حل های خیلی زیادی از همین صحبت استخراج می شود. اگر پدر و مادر به نحوی نمی توانند با فرزند خودشان صحبت کنند حتما باید کسی را که آگاه است به موضوع پیدا کنند که آن با آن فرزند صحبت کند.

راجب برخورد و مراقبت از فرد بیمار که دچار اعتیاد باشد و پیشگیری از موضوع اعتیاد مطالب بیشتری را در سایت برای شما می گذاریم.

بررسی علت اعتیاد نوجوانان

بررسی علت اعتیاد نوجوانان

 

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.