تمرین ذهن آگاهی مرتبط با رشد پس از آسیب

تمرین ذهن آگاهی مرتبط با رشد پس از آسیب

تمرین ذهن آگاهی مرتبط با رشد پس از آسیب

تمرین ذهن آگاهی مرتبط با رشد پس از آسیب به منظور کاهش استرس و جسمانی کردن احساس تحسین در خود ما است، در این تمرین ما صبر می کنیم که سیستم عصبی ما با احساس تحسین آشنا شود.

تمرین ذهن آگاهی مرتبط با رشد پس از آسیب موضوعی است که در این سایت به آن پرداخته می شود و این تمرین برای پرورش خصلت دوم یعنی پذیرش طراحی شده است.

لطفا یک مکان آرام پیدا کنید و در آن جا به راحتی بنشینید ترجیحا تکیه دهید، باسن خودتان را در صندلی به عقب بدهید به نحوی که ستون مهره های شما تقریبا عمود شود در این حالت کمترین فشار به ستون مهره ها وارد می شود ترجیحا در زمان تمرین پاهای شما نباید آویزان باشد چون به کمرتان فشار می آید اگر که پاهایتان را زمان نشستن به زمین نمی رسد چیزی زیر پاهایتان بگذارید تا پاهای شما آویزان باقی نماند. آرام بنشینید، چند نفس عمیق بکشید با هر بازدم احساس آرامش بیشتری کنید و چشمان خود را ببندید هر زمانی که آماده بودید اجازه دهید که چشمانتان تا آخر تمرین بسته باقی بماند.

تمرینات ذهن آگاهی مرتبط با رشد پس از آسیب

تمرین ذهن آگاهی مرتبط با رشد پس از آسیب

به نفس کشیدن عمیق و آرام ادامه دهید و شروع کنید.

توجه کردن به سر و صورتتان، پیشانی، چشمان، گونه ها، لب ها، چانه، ناحیه ی گوش ها و پس سر به هر حس و احساسی در این مناطق توجه کنید و بیایید سراغ گردن خود توجه کنید به هر احساسی در گردن، بعد شانه ها و دستان از بازوها تا نوک انگشتان، بروید سراغ قفسه ی سینه و شکم و همین طور ستون مهره ها را از بالا تا پایین به آن توجه کنید، به هر حس یا احساسی که در بدنتان تجربه می کنید توجه کنید.

سپس بروید سراغ لگن خود، حس ها و احساساتی که در لگن تجربه می کنید، به سراغ پاهایتان بروید و از بالا تا پایین نوک انگشتان، حالا به ذهن بیاورید زمانی را که یک فرد شایسته و ارزشمند را تحسین کردن، اول به ذهن خود بیاورید زمانی که در گذشته یک فرد شایسته و ارزشمند را تحسین کرده اید، در ذهن به یاد بیاورید؛ چه احساسی در آن زمان داشتید؟ به یاد بیاورید یا شاید حدس بزنید که در سر و صورت خود چه احساسی داشته اید زمانی که کسی را تحسین می کردید یک انسان ارزشمند را، در گردن خود چه احساسی داشتید؟

تمرینات ذهن آگاهی مرتبط با رشد پس از آسیب

تمرین ذهن آگاهی مرتبط با رشد پس از آسیب

در شانه هایتان در دستانتان از بالا به پایین چه احساس و حس هایی بود در بدنتان تجربه می کردید، در قفسه ی سینه ی خود، در شکم خود، چه احساس و حس هایی در ستون مهره هایتان تجربه می کردید؟ از بالا به پایین، چه احساس و حس هایی را در کمر و لگن خودتان احساس می کردید و جه احساس و حس هایی را در پاهایتان تجربه می کردید؟

این کار اسمش جسمانی کردن احساس تحسین است ما می خواهیم این احساس تحسین را در بدن خود مرور کنیم و صبر کنیم تا سیستم عصبی ما با احساس تحسین آشنا شود و آن را جایگزین احساس حسرت کنیم.

در واقع ما می خواهیم نقشه ی ذهن بدنی تحسین را در وجود خود ثبت کنیم به تمام بدنتان توجه کنید و تحسین را به صورت جسمانی، احساس و حس کنید. این بخش از تمرین مربوط به خاطره ای بود که شما از یک فرد ارزشمند قابل تحسین در ذهن داشتید اگر دید و ذهن شما شخص و اشخاصی را پیدا کنید که در حال حاضر ارزشمند و قابل تحسین هستند ابتدا در ذهن این اشخاص را پیدا کنید، افرادی که از بابتی آن ها را تحسین می کنند، ابتدا در ذهن پیدا کنید و بعد این احساس تحسین را شروع کنید.

در بدنتان یافتن، در سرتان و صورتان این احساس تحسین چه احساس ها و حس هایی را به همراه دارد در گردنتان، در شانه هایتان، در دستانتان از بازوها تا نوک انگشتان این احساس تحسین چگونه جسمانی می شود؟ در قفسه ی سینه شما، در شکم، در ستون مهره ها این احساس تحسین افراد جدید چگونه درک و دریافت می شود؟ کمر و لگن شما چگونه این حس را احساس و تجربه می کنند؟ پاهایتان از بالا تا نوک انگشتان پا چگونه این حس ها را تجربه می کنند؟ کل بدن شما چگونه این احساس تحسین را تجربه می کنند؟

تمرینات ذهن آگاهی مرتبط با رشد پس از آسیب

تمرین ذهن آگاهی مرتبط با رشد پس از آسیب

این احساس تحسین را در بدن خود ثبت کنید با حفظ تجربه ی آن.

این حال خوب تحسین شخص دیگری را با حفظ تجربه اش در ذهن و بدنتان ثبت کنید و تصمیم بگیرید که مانند او قابل تحسین باشید یا در کنار او قرار بگیرید یا او را به عنوان شخصی که می تواند برای شما الگو باشد در نظر بگیرید و با این احساس به تدریج از وضعیت خود خارج شوید با نفس های عمیق و آگاه شدن از حضور در مکانی که در آن جا هستید و هر زمان که آماده بودید و آگاه بودید چشمانتان را باز کنید و با شادی و نشاط به زندگی روزمره خود برگردید.

تمرین ذهن آگاهی مرتبط با رشد پس از آسیب

تمرین ذهن آگاهی مرتبط با رشد پس از آسیب

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.