اهمیت مشاوره قبل از ازدواج مجدد

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج مجدد

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج مجدد

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج مجدد در تشکیل دوباره ی زندگی مشترک و موفقیت در دومین ازدواج لازم و ضروری است و این امر توسط مشاوران توصیه می شود.

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج مجدد به افراد کمک می کند تا با سبک فکری، عاطفی خود آشنا شوند و انتظارات و توقعاتشان را از زندگی مشخص کنند تا بتوانند تصمیم درست و منطقی برای ازدواج مجدد بگیرند.

سوال کرده اند که برادرم ۲ ماه است که از همسر خود جدا شده است اخیرا با خانمی آشنا شده است و می گوید با او قصد ازدواج دارد آیا به نظر شما برای این کار زود نیست؟

ما انسان ها برای هر تغییری به مدت زمانی نیاز داریم تا در شرایطی جدید مستقر شویم، خیلی وقت ها در نظر گرفتن این زمان و چنین تعجیلی در ازدواج نشانه ی این است که فرد می خواهد به نحوی با جایگزین کردن تسکین و آرامش پیدا کند اما باید به یاد داشته باشیم که مدت زمان کوتاهی پیش از این خواست در واقع طلاق اتفاق افتاده از آن جایی که هیچ کس به قصد طلاق گرفتن یا طلاق دادن ازدواج نمی کند حتما شرایطی وجود داشته که منجر به جدایی شده است.

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج مجدد

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج مجدد

تجربه ی زندگی انسانی می گوید که هر ۲ طرف در ایجاد آن شرایط دخیل بوده اند.

سبک فکری ما، سبک عاطفی ما، روش های عاطفی ما، مهارت هایی که در حوزه های مختلف به کار می بریم و نیز کم تجربگی ها و نیاموختگی های ما در این موضوع که مجبور شدیم تن به رویدادی سخت مانند جدایی بدهیم دخیل هستند، از کجا معلوم همان الگوهایی که پیش تر در روابط قبلی خود اجرا کرده ایم و منجر به آن جدایی شدند در این روابط جدید هم اجرا نکنیم؟

متاسفانه اکثر ما بعد از چنین شرایطی تمام اتهامات را متوجه فرد مقابل می کنیم و می گوییم که صد در صد اون بوده که مناسب برای ادامه ی ازدواج با ما نبوده و اگر شخص دیگری باشد حتما می توانیم ازدواج خودمان را با او ادامه دهیم جداً امیدواریم چنین اتفاقی بی افتد اما آیا نباید زمان به خودمان دهیم تا آن رویدادها در درون و بیرون را که منجر به طلاق شدند تحمیل کنیم و راه بیرون رفت از آنها را یاد بگیریم اگر آن مهارت را نداشتیم آن مهارت را یاد بگیریم یا اگر الگوهای فکری و رفتاری خطایی داشتیم آنها را مرور کنیم، بررسی کنیم و راه حل هایی برای آنها پیدا کنیم.

بعضی روانشناسان حتی مدت زمان یک ساله  را پیشنهاد می کنند.

 اگر از این زمان هم ما برای تحول خودمان و آسیب شناسی و شناسایی خودمان، نقاط قوت خودمان، ضعفمان، ترس هایمان، اضطراب هایمان و کم مهراتی هایمان استفاده نکنیم ممکن است برای ورود به یک رابطه ی جدید کافی نباشد در اصل مهم این است که ما از وقت خود چگونه استفاده می کنیم؟ آیا به تحلیل زندگی شکست خوورده ی سابقمان و روابطی که به نتیجه نرسیده اند می نشینیم؟ آیا به مشاور مراجعه می کنیم تا ببینینم نقش ما در رویدادها چه بوده و خطاهای ما کجا بوده؟

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج مجدد

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج مجدد

باید پس از هر رویداد این چنینی به خودمان بگوییم شاید چیزی در من نیاز به تغییر دارد و تا زمانی که آن را تغییر ندادم در چرخه ای از روابط نافرجام و شکست خوردگی و رویدادهایی که خوب آغاز می شوند و بعد به پایان می رسند قرار می گیرم و نمی توانم از این چرخه نجات پیدا کنم شاید آدم ها عوض شوند اما آن الگوهایی که من را به شکست کشانده اند تکرار می شوند و رابطه ی جدید را هم به همان جایی می رسانم که رابطه ی قبلیم رسید من به لزوم مشاوره ی پس از طلاق کاملا باور دارم از همه ی کسانی که در معرض این مشکل قرار گرفته اند تقاضا می کنم حتما به یک مشاور متخصص مراجعه کنند تا کمک شان کند علاوه بر این که به زندگی شان بر می گردنند از تکرار شکست هایشان تا حد ممکن پرهیز کنند.

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج مجدد

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج مجدد

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.