حمایت و همدلی با تراجنسیتی ها

حمایت و همدلی با تراجنسیتی ها

حمایت و همدلی با تراجنسیتی ها

حمایت و همدلی با تراجنسیتی ها موضوع مهمی در جامعه ی امروزی است زیرا این افراد به دلیل اختلال جنسیتی خود مورد تمسخر، فشار و طعنه از طرف خانواده و افراد جامعه قرار می گیرند.

حمایت و همدلی با تراجنسیتی ها باید به گونه ای باشد که این افراد کمتر در معرض آسیب روحی، روانی قرار بگیرند و برای آشنایی با نحوه ی حمایت و همدلی با ترنس ها نیاز به مراجعه ی مشاور می باشد.

امروز می خواهم در مورد موضوع تراجنسیتی یا Transsexuality با شما صحبت کنم.

درست است که مبنای وب سایت ما بر موضوع مراقبت است اما من به دلایل زیادی خانواده ی Transsexual را هم به نوعی درگیر مراقبت می دانم نه این دلیل که Transsexuality یک بیماری است بلکه به این دلیل خانواده باید مهارت هایی را کسب کنند که افراد مراقب در مسیر کسب آن مهارت ها قرار می گیرند.

حمایت و همدلی با تراجنسیتی ها

حمایت و همدلی با تراجنسیتی ها

افراد Transsexual در جامعه ی ما بسیار در معرض آسیب هستند و خانواده باید بتواند همدلی سالم و حمایت از آن ها را بیاموزد و به کار ببندد. Transsexuality  یا تراجنسیتی شرایطی است که در آن جنسیت ژنتیکی فرد با هویت جنسی او در تعارض است یعنی فردی با جنسیت ژنتیکی مرد مثلا متولد می شود در حالی که هویت جنسی او زن است یا برعکس به هویت جنسی زن متولد می شود در حالی که هویت جنسی او مرد است.

معمولا نشانه های این حالت را از کودکی می شود مشاهده کرد اما اغلب این افراد گزارش می کنند که از زمانی که وارد بلوغ می شوند بیشتر تعارض های درونی آن ها بروز می کند.

زمانی که بدن دارد شکلی را می گیرد که ژنتیک آن اقتضا می کند و بعد چالش و تعارض به قصد برون آیی آغاز می شود شرایط بسیار سختی است زمانی که یک زن احساس می کند که در پوست یک مرد اسیر شده یا یک مرد احساس می کند که در پوست یک زن اسیر شده است اما آن چیزی که این شرایط را بسیار بدتر می کند نگاه خانواده و جامعه است.

حضرت امام خمینی در فتوایی که از ایشان خواسته شد که در مورد تغییر جنسیت یک تراجنسی نظر بدهند و در پاسخ موافقت خودشان را اعلام کردند.

حمایت و همدلی با تراجنسیتی ها

حمایت و همدلی با تراجنسیتی ها

در پایان به نکته ای اشاره می کنند، من نقل به مظنون می کنم که امیدوارم کسانی که باعث آزار شما می شوند رفتارشان را عوض کنند.

می توانیم سرچشمه ی آسیب هایی را یک فرد تراجنسیتی تحمل می کند به چند دسته تقسیم کنیم:

نخستین دسته آسیب هایی هستند که نتیجه ی تعارض های درونی خود او هستند، دومین دسته بیشتر از خانواده و افراد نزدیک ایجاد می شود و فرد از آن ها آسیب می بیند، سومین دسته از جامعه حاصل می شود.

متاسفانه ما در کنار عادت اجتماعی بد قضاوت گری این عادت بد فرهنگی را هم داریم که به هر چیز مرتبط با تمایلات یا هویت جنسی بر حسب عمل جنسی نگاه می کنیم در حالی که هویت جنسی را باید بسیار عمیق تر مشاهده کرد.

هویت جنسی فقط در تمایلات جنسی خلاصه نمی شود بلکه در تمام حوزه های ادراکی فرد به نوعی رنگ آمیزی هویت جنسی را تجربه می کند.

این افراد استرس بالایی را در زندگی تجربه می کنند که بخش بزرگ آن ناشی از تعارض های درون فردی است، تعارض بین ژنتیک و هویت احساسی ادراکی واقعا می تواند فرد را به سمت انواع مشکلات اضطرابی، مشکلات خلقی و شعله ور شدن زمینه ی مشکلات روحی روانی سوق دهد.

حمایت و همدلی با تراجنسیتی ها

حمایت و همدلی با تراجنسیتی ها

این افراد به گونه ای اعلام می کنند که اسیر ژنتیک خود هستند چون در این جا هویت جنسی یک موضوع انتخابی نیست از ناخود آگاه و درون فرد سرچشمه می گیرد و این چیزی است که خانواده باید متوجه شوند. گاه به گونه ای این افراد را نصیحت می کنند یا تلاش می کنند آنها را هدایت کنند که انگار دست خودشان است اما چنین نیست این بدان معنی نیست که فرد نیاز به تعیین و تکلیف با خودش ندارد اما کمک کردن به چنین فردی برای تعیین تکلیف کردن با خودش نیاز به اقدام تخصصی دارد و باید توسط مشاور روانشناس آگاه انجام شود.

در راستای این تعیین و تکلیف حتی مراحل قانونی هم طی شده که به صورت آیین نامه ها، دستورالعمل ها و قوانینی در پزشکی قانونی اجرا می شود و خوشبختانه قوانین به نحوی فرد را در راستای برون آیی حمایت می کنند من شنیده ام البته خبر موثق ندارم که حتی برخی از اعمال جراحی که روی این افراد انجام می شود تحت پوشش بیمه است اما به نظر می رسد همان طور که به تاخیر انداختن برون آیی این افراد می تواند برایشان آسیب زا باشد تعجیل در فرآیند برون آیی هم ممکن است برایشان آسیب زا باشد.

 

یک وقت ها خانواده، اطرافیان و جامعه فرد را مدام هل می دهند به سمت تسریع در برون آیی در حالی که شاید هنوز درونن تکلیفش با خودش مشخص نشده باشد.

اینجاست که خیلی از افراد تراجنسی پس از تغییر کامل جنسیتشان دچار مشکلات خلقی مثل افسردگی یا حتی خودکشی می شوند. خانواده ها باید به خوبی همدلی کنند با افراد تراجنسی و اجازه دهند که آن ها فرآیندهای درونی خودشان را برای تعیین تکلیف با خودشان، بدنشان، هویت جنسی شان به راحتی و در آرامش و به زمان خودش طی کنند.

حمایت و همدلی با تراجنسیتی ها

حمایت و همدلی با تراجنسیتی ها

در جامعه نگاه جنسی به این افراد باید متوقف شود این نگاه جنسی یک جور وحشی گری است.

یادمان باشد افراد Transsexual به دلیل وجود تعارض درونیشان بسیار آسیب پذیر هستند ممکن است در زمان هایی حالت های پرخاشگری پیدا کنند، ممکن است مشکلات خلقی پیدا کنند، ممکن است غرق در بلاتکلیفی باشند تمنا می کنم بیایید به داین فکر کنیم که اگر ما جای آنها بودیم دوست داشتیم چه رفتاری با ما شود؟ دوست داشتیم چگونه به ما نگاه شود؟ این افراد به شدت قربانی بی رحمی می شوند، قربانی نگاه های قضاوت گرانه می شوند، از آنها حمایت کنیم و اجازه دهیم در مسیر انسانی خودشان با زمان بندی و سرعت خودشان حرکت کنند و مثل هر انسانی مسائل خودشان را حل کنند بیاییم با همدلی و محبت بیشتری به دیگران نگاه کنیم تا به ما هم به همدلی و محبت نگاه شویم، به دیگران رحم کنید تا به شما رحم شود.

حمایت و همدلی با تراجنسیتی ها

حمایت و همدلی با تراجنسیتی ها

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.