عدم رعایت اصول مراقبت سالم

عدم رعایت اصول مراقبت سالم

عدم رعایت اصول مراقبت سالم

عدم رعایت اصول مراقبت سالم ممکن است منجر به فرسودگی از مراقبت شود که این فرسودگی ممکن است باعث آسیب روحی فرد مراقبت کننده شود.

عدم رعایت اصول مراقبت سالم و آشنایی با فرسودگی از مراقبت موضوع قابل بحث در این سایت است.

من دکتر نوذری هستم مشاور شما در سایت yaresevom.com

سوال کرده اند که من یک خانم ۴۶ ساله هستم پس از فوت پدرم مدت ۴ سال است که از مادر سالمند خود نگه داری می کنم مادرم دچار رماتیسم مفصلی است و تازگی بسیار ناتوان شده است مشکل من این است که ناخواسته با او عصبانی می شوم و گاهی بد رفتاری می کنم که دست خودم نیست از این موضوع بسیار ناراحت هستم لطفا من را راهنمایی کنید؟

عدم رعایت اصول مراقبت سالم

عدم رعایت اصول مراقبت سالم

همان طور که ما بارها گفتیم مراقبت گاهی سخت می شود خصوصا اگر ما به اصول و میثاق های یک مراقب توجه کافی نکرده باشیم و آنها را نیاموخته باشیم.

همان طور که بارها گفتیم مهارت هایی که ما تا به حال در زندگی خودمان آموخته ایم برای اینکه بتوانیم یک مراقبت سالم داشته باشیم کافی نیستند.

آیا اوضاع می توانست که اینقدر سخت نشود؟ بله احتمالاً اگر که ما اصول مراقبت سالم را رعایت می کردیم اما حالا که به اینجا رسیده اید باید این را بدانید که احتمالا شما در شرایط فرسودگی از مراقبت قرار دارید. ما در مورد فرسودگی مراقبت و مباحث بسیاری را در سایت خود خواهیم داشت این را مفصل باز خواهیم کرد که فرسودگی از مراقبت نیز مانند فرسودگی شغلی گاهی با اختلالات و مشکلات روانی اشتباه گرفته می شود یک نکته ی مهم اینجاست که اگر ما آگاه نباشیم که خود عملکرد مراقبت ما را دچار فرسودگی کرده است ممکن است به ورته هایی مثل خود سرزنش گری یا احساس گناه بی افتیم که باز خودش فرسودگی ما را تشدید می کند و اوضاع را سخت تر می کند و بسیار احتمال دارد که در این موارد بی افتیم داخل یک پرخه ی معیوب یعنی احساس شرمساری و خجالت و احساس گناه کنیم و این موجب شود که فرسودگی از مراقبت تشدید شود و با تشدید آن باز حالمان بدتر شود و بیوفتیم به احساس گناه و شرمساری بیشتر در این حال فقط ما باید حتما به یک متخصص آگاه به یک مشاور آگاه به مبحث فرسودگی از مراقبت مراجعه کنیم.

عدم رعایت اصول مراقبت سالم

عدم رعایت اصول مراقبت سالم

شاید حتی برای بیرون آمدن از این چرخه نیاز به دارو درمانی داشته باشیم اما اکثر اوقات بازگشت به اصول مراقبت سالم جوابگوی نیاز ما برای بهبودی از فرسودگی است.

نکته ی خوبی که در این پرسش است این است که نشان می دهد این خانم در حال حاضر متوجه حال و وضع خودشان هستند، متوجه هستند که این شرایط طبیعی نیست و نیاز به یک مداخله ی مشاوره ای یا درمانی دارد.

زمان هایی است که ما دچار این نوع فرسودگی هستیم اما خودمان متوجه حال خودمان نیستیم و حال بد خودمان را طبیعی می دانستیم، به یاد داشته باشید بد شدن حال در زمان مراقبت از یک اندازه ای اگر بیشتر باشد نشان دهنده ی نیاز به مشاوره و درمان و مداخله است شاید بزرگ ترین فرق بین کسی که آگاه است که دچار فرسودگی از مراقبت شده است با کسی که آگاه نیست این باشد که ان فرد آگاه بیشتر تمرکز می کند روی خودش و در چرخه ی ناراحتی با خودش ممکن است بی افتد اما فردی که آگاه نیست بیشتر به فرد مراقبت شونده آسیب می زند و متاسفانه ما بسیار شاهد هستیم که مراقبت کنندگان به طور مستقیم یا غیر مستقیم در نتیجه ی فرسودگی شان به عزیزانی که از آنها مراقبت می کنند آسیب می رسانند به این خانم توصیه می کنم برای ارزیابی وضعیت خودشان به یک مشاور آگاه مراجعه کنند.

عدم رعایت اصول مراقبت سالم

عدم رعایت اصول مراقبت سالم

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.