روش صحیح برخورد با کودک ترنسکشوال

کودک ترنسکشوال

کودک ترنسکشوال

کودکان ترنسکشوال به کودکانی گفته می شود که دارای هویت جنسیتی متناقض هستند که این تضاد و تناقض ممکن است در ذهن، رفتار فردی یا رفتار اجتماعی مشخص باشد.

کودکان ترنسکشوال نیازمند حمایت خانواده ی خود هستند زیرا این کودکان در معرض آسیب های روحی و روانی قرار دارند.

من دکتر بیژن نوذری هستم مشاور شما در وب سایت yaresevom.com

سوال کرده اند که خواهر من به پسر ۱۰ ساله اش لباس دخترانه می پوشاند و با او مانند دخترها رفتار می کند حتی او را با یک نام دخترانه صدا می کند وقتی از او می پرسم می گوید که پسرم ترنسکشوال است ایا رفتار خواهر من صحیح است؟

همان طور که ما قبلا گفتیم وقتی ما راجب به ترنسکشوال بودن صحبت می کنیم داریم در این مورد صحبت می کنیم که فرد جنسیت ژنتیکی اش با هویت جنسی اش در تعارض و تضاد است و این را از درون از سال های اولیه ی زندگی که کم کم متوجه ی وجود داشتن و بودن خودش می شود متوجه می شود و به روش هایی درک و دریافت می کند و می خواهد که ابراز کند این موضوع بسیار فرق می کند با سلیقه ی مادر یا پدری که فرزندی از جنس دیگری می خواستند اما جنسیت فرزندشان با خواسته شان متفاوت است.

کودکان ترنسکشوال

کودکان ترنسکشوال

یعنی مثلا دختر می خواستند داشته باشند و فرزندشان پسر است و دوست دارند که به نحوی او را سوق دهند به طرف اینکه به سلیقه ی آنها دختر باشد، تفاوت این ۲ تا قضیه را حتما یک مشاور آگاه کودک و نوجوان می تواند تشخیص دهد اگر آن کودک واقعا یک ترنسکشوال باشد و به تشخیص مراجع تخصصی که بررسی های درازمدت روی آن کودک انجام می دهند ترنسکشوال بودنش به اثبات برسد در آن صورت این مادر دارد کار بسیار سالمی انجام می دهد یعنی دارد از سن پایین این فرزند را با هویت جنسی واقعی خودش همگام و همراه می کند و کمک می کند که از تعارض های درونی اش در آینده کم شود.

خوشبختانه مادر هایی که از فرزندان ترنسکشوال خودشان حمایت می کنند دارند روز به روز بیشتر می شوند و این حمایت ها دارد به سنین پایین تر منتقل می شود.

اما باز تکرار می کنم که این اصلا به آن معنی نیست که کودکی که خودش هویت جنسی اش با ژنتیک جنسیتی اش سازگار است ما به نحوی آن را با یک سری آموزش هایی دچار تضاد کنیم و من بر نقش نگاه تخصصی در این زمینه خیلی تاکید می کنم.

کودکان ترنسکشوال

کودکان ترنسکشوال

یک کودک واقعا ترنسکشوال از سنین پایین از پذیرش نقش هایی که جنسیت ژنتیکی آن برای او تعریف می کند خودش سر باز می زند و با آنها دچار تعارض می شود.

نقش والدین همراهی کردن، حمایت کردن و هدایت کردن آن است تا به تعارض های درونی اش غالب شود و بالاخره آن هویت جنسی را که با وجود درونی اش سازگار است پیدا کند و بتواند برون آیی انجام دهد و بتواند به آن شیوه و سبک زدگی وارد شود و تعارض های درونی اش را برطرف کند، این فرآیند حتما باید زیر نظر یک مشاوری که به این حوزه آشنا است اتفاق بی افتد و سلامتی یک پدر و مادر آگاه در این است که با آن فرآیند تخصصی که به انها ارائه می شود همراهی و حرکت کنند تا کودک در دورام کودکی و در آینده ی بلوغ و بزرگسالی آسیب کمتری ببیند و بیشتر در تفاهم با خودش زندگی کند و رشد طبیعی و سالم داشته باشد.

کودکان ترنسکشوال

کودکان ترنسکشوال

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.