• صفحه خانگی
  • >
  • صوت
  • >
  • مهارت لازم برای عدم تاثیر پذیری روحی مراقبت از بیمار دم مرگ

مهارت لازم برای عدم تاثیر پذیری روحی مراقبت از بیمار دم مرگ

کسب مهارت عدم تاثیرپذیری

کسب مهارت عدم تاثیرپذیری

کسب مهارت عدم تاثیرپذیری روحی از بیمار باید به نحوی باشد که ما در تجربه ی احساسی او به عنوان یک تجربه ی فرا شخصی انسانی سهیم باشیم آن وقت همراهی سالمی برای بیمار خواهد بود.

کسب مهارت عدم تاثیرپذیری و چگونگی برخورد با بیمار دم مرگ به طوری که منجر به آسیب روحی ما نشود مبحثی است که در این سایت به آن پرداخته ایم.

من دکتر بیزن نوذری هستم مشاور شما در وب سایت yaresevom.com

می خواهم پاسخ مختصر به سوالی بدهم که توسط برخی از همکاران یا مراجعان از من پرسیده شده است و آن این است که چه طور با بیمار بد حال یا بیمار دچار مشکل شدید کار کنیم بدون اینکه حال ما تحت تاثیر بدحالی آن فرد قرار بگیرد و بد شود؟

پاسخ من به این پرسش این است که نه فقط باید روشی را در پیش بگیریم که حال ما بد نشود بلکه لازم است مهارت هایی را کسب کنیم که در زمینه و ساختار کاری خودمان رشد کنیم و از نظر اجتماعی، عاطفی، معنوی و علمی شکوفا شویم. همیشه من می گویم که درمان گر این فرصت را دارد تا در کنار تجربه ی دیگران خودش را رشد دهد.

کسب مهارت عدم تاثیرپذیری

کسب مهارت عدم تاثیرپذیری

بله ما سهیم به تجربه ی دیگران هستیم اما در صورتی که مهارت همدلی سالم را بیاموزیم در مورد مهارت همدلی سالم گفتارهایی را داشتیم که توجه شما را به آن گفتارها جلب می کنم.

یک کلیدی که به طور خلاصه می توانم در دسترس قرار دهم این است که ما بیش از اینکه بنا را بر همراهی با احساس مراجع خودمان بگذاریم بنا را بر همراهی در تجربه ی احساسی او می گذاریم.

تفاوت احساس و تجربه ی احساسی این است که احساس یک موضوع کاملا منحصر به فرد است و توسط خود فرد احساس می شود و آن درک خاص خودش را از آن دارد اما تجربه ی احساسی چیزی است که بعد وسیع تری دارد و حتی به انسان بودن ما بر می گردد هر تجربه ای که ما می کنیم یک بعد فرا فردی یا فرا شخصی هم دارد.

واقعیت این است که ما عملا نمی توانیم در احساس فرد سهیم شویم و هر زمان که می خواهیم با احساس فرد همراهی کنیم دچار سو گیری ها و قضاوت ها می شویم یا ورته ی ترحم و دلسوزی می افتیم اما همراهی با تجربه ی احساسی یک فرد همراهی با چهره ی فرا شخصی آن موقعیت احساسی است.

حتما این کار را می توانیم انجام دهیم چون به عنوان یک انسان می توانیم در یک تجربه ی انسانی سهیم شویم با این سهیم شدن درک ما افزایش پیدا می کند و حتی به تجربه ی ما اضافه می شود که به رشد ما خدمت می کند از طرف دیگر ترویج اینکه تجربه ی احساسی ما یک موضوع فردی نیست و بسیاری از انسان ها و بسیاری از افراد دیگر در آن تجربه سهیم هستند از جمله درمان گر ما می  تواند تسلا بخش باشد.

کسب مهارت عدم تاثیرپذیری

کسب مهارت عدم تاثیرپذیری

بسیاری از اوقات مراجع به مشاورش می گوید که تو که درد من را نمی فهمی چون در موقعیت من نیستی.

این کاملاً صادقانه و درست است و اشاره می کند به این که ما می توانیم در درد آن فرد نه صورت یک اشتراک احساسی بلکه به صورت اشتراک یک تجربه ی احساسی سهیم شویم و این گونه به درک آن برسیم. اگر کسی این جمله را به من بگوید من به او خواهم گفت بله من در موقعیت شما نیستم و نمی توانم احساس خاص شما را درک کنم اما من یک انسانم و همه ی تجربیات انسانی برای من قابل درک است و سعی می کنم احساس و شرایط شما را به عنوان یک تجربه ی انسانی بفهمم، تجربه ای که هیچ یک از ما از آن دور نیستیم و ممکن است که برای هر یک از ما پیش بیاید.

به زودی در وب سایت خود رفتارهایی را در این مورد خواهیم داشت و باز بیشتر به مفاهیم و معانی همدلی سالم خواهیم پرداخت.

کسب مهارت عدم تاثیرپذیری

کسب مهارت عدم تاثیرپذیری

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.