خطرات مصرف شیشه

خطرات مصرف شیشه

خطرات مصرف شیشه در جامعه ی امروزی بسیار شایع می باشد که شیشه یک ماده ی روان گردان و توهم زا است که مصرف آن در برخی از جوانان مشاهده می شود.

خطرات مصرف شیشه بسیار زیاد می باشد و این باور غلط در بین جوانان وجود دارد که با مصرف این مواد دچار اعتیاد نمی شوند.

پرسیده اند که پسر من ۱۹ ساله است و اخیراض متوجه شده ام که گاهی همراه با دوستانش شیشه مصرف می کند. من بسیار نگران او هستم زیرا وقتی با او صحبت می کنیم خطرات و صدمات شیشه را انکار می کند و واقعا باور کرده است که شیشه نه ضرر دارد و نه فرد را معتاد می کند. لطفا ما را ر اهنمایی کنید؟

خطرات مصرف شیشه

خطرات مصرف شیشه

این باور بسیار خطرناک و نادرستی در مورد شیشه است، شیشه هم فرد را به شدت معتاد می کند و هم صدمات بسیار زیادی به بدن وارد می کند.

مصرف شیشه می تواند باعث آسیب و تخریب سلول های قشر مخ شود و عوارض تخریب آن می توانند به مراحلی کشیده شوند که فرد را واقعاً به سمت نوعی معلولیت ذهنی، عاطفی، روانی پیش ببرند خصوصاً توهماتی که شیشه ایجاد می کند زمانی که در مصرف دراز مدت تشدید شوند و به حالت های شک و بد بینی برسند می توانند بسیار خطرناک باشند و از فردی موجودی بسازند که به هیچ وجه کنترلی روی اعمالش ندارد و فقط توسط توهماتش هدایت می شود تا جایی که طبق آمار بسیاری از قتل هایی که در خانواده ها اتفاق می افتد زمینه ای از اعتیاد به شیشه را در پس خودشان دارند.

تبلیغی که برای فرزند شما انجام شده یک تبلیغ به شدت فریب کارانه و مضر است.

ما در مورد زمینه های بیماری اعتیاد در گفتارهایی برایتان صحبت خواهیم کرد اما می شود گفت که اگر خانواده ی شما دارای ساختاری است که فرزندتان از شما حرف شنوی ندارد حتما باید راه های دیگری برای تاثیر گذاری روی او پیدا کنید.

به یاد داشته باشید که بسیاری از عوارض مصرف شیشه در نتیجه ی مصرف مداوم در طول زمان تقویت می شوند تا به جایی نسبتا غیر قابل برگشت می رسند پس باید خیلی زود و عاجل اقدام کرد.

خطرات مصرف شیشه

خطرات مصرف شیشه

اگر فرزند شما از کسانی که خیرخواهش نیستند و از بیرون حرف شنوی داشته باشد این کار شما را بسیار سخت می کند.

نظر من این است که با فردی که به موضوع اعتیاد و خصوصاً مصرف شیشه آگاه است به عنوان مشاور مراجعه کنید و از او چاره جویی کنید، برحسب شرایط خاص شما مدل هایی را برای تاثیر گذاری روی فرزندتان به شما پیشنهاد می کنند به یاد داشته باشید که مهارت هایی که تا به حال در زندگی کسب کردید در اینجا پاسخگو نیستند و شما نیاز به مهارت های جدیدی دارید تا بتوانید از پس این اوضاع بربیاد اصلا تصور هم نکنید که این قضیه خود به خود از سر فرزندتان می افتد چون از قرار معلوم ایشان به یک مجموعه ای  گرایش پیدا کرده است که پسر شما را به سمت مصرف بیشتر و بیشتر سوق می دهند.

خیلی عاجل بدون انکار و به روشنی شرایط را برای یک مشاور آگاه در این حوزه مطرح کنید تا بتوانید همدلی و هم دستی لازم برای برخورد با این فرد در حال آسیب دیدن را پیدا کنید و یک سیستم هدایت کننده برای بهبودی برای او بسازید و حتما هم پدر و هم مادر و همه ی خانواده باید در این موضوع دخیل باشند، بیماری اعتیاد بیماری به شدت عمیق و خطرناک و مسری است پس باید خانواده دست به دست مشاور دهند تا بتوانند عزیزشان را از این بیماری نجات دهند.

خطرات مصرف شیشه

خطرات مصرف شیشه

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.