محافظت از کودکان مبتلا به سندروم داون

کودکان مبتلا به سندروم

کودکان مبتلا به سندروم

کودکان مبتلا به سندروم داون دارای روحیه لطیف و ساده ای هستند و شرایط محافظت از این کودکان نباید به گونه ای باشد که آنها مضطرب شوند و علائم جسمی و روانی اضطراب را به شیوه ی خاص از خود نشان دهند.

کودکان مبتلا به سندروم نیاز به آموزش بیشتری نسبت به کودکان عادی دارند با کمی حوصله و انگیزه می توان مهارت های مهم زندگی را به آنها آموزش داد.

من دکتر بیژن نوذری هستم مشاور شما در وب سایت yaresevom.com

امروز می خواهم به پرسشی در مورد یک دختر خانم مبتلا به سندروم داون پاسخ دهم که مادر ایشان پرسیده اند دختر من بسیار ساده و بی پیرایه است و خیلی زود فریب می خورد من نگران او هستم چه باید کنم؟

متاسفانه این عزیزان واقعاً در معرض آسیب هستند البته فرهنگ اجتماعی برخورد با افراد مبتلا به سندروم داون بسیار بهبود پیدا کرده است.

دور نیستیم از زمانی که این عزیزان مبتلا به سندروم داون را در خیابان ها مسخره می کردند یا آزارشان می دادند، زمان بسیار زیادی از این برخوردهای ناشایست اجتماعی نگذشته است اما مردم ما بسیار در این زمینه پیشرفت کرده اند که تفاوت ها و انسان هایی را که مانند خودشان نیشتند به تدریج بپذیرند البته هنوز راه بسیار زیادی در پیش داریم تا تفکرات نژاد پرستانه ی ما که اساساً بر پایه ی جهل استوار هستند تضعیف شوند و بتوانیم انسان ها را از هر گونه، هر شکل و هر حالتی که هستند بپذیریم.

کودکان مبتلا به سندروم

کودکان مبتلا به سندروم

افراد مبتلا به سندروم داون بسیار لطیف هستند و گویی آلودگی های این دنیا نمی تواند در آنها رسوخ کند.

 اینجاست که ساده و آسیب پذیر به نطر می آیند راه اینکه از آنها حمایت کنید این نیست که یک دنیای ترسناک پر از آدم های مستعد شرارت و آسیب رساندن را به آنها معرفی کنید و فکر کنید که با این ترس آنها محتاط خواهند شد بلکه با این ترس آنها بیشتر مضطرب خواهند شد و توان خود کنترلی شان را باز از دست می دهند.

خب این مسئولیت و وظیفه ی سنگینی است اما باید همیشه مراقب این عزیزان بود.

نکته ی بسیار مهم در برخورد با افرادی که ادراک و ابعاد رخاانی خاص دارند این است که ما باید به آن ادراک آنها احترام بگذاریم مدام نباید تغییرش دهیم و بخواهیم ادراک خودمان را جایگزین کنیم شاید آنها اگر دنیایی را که ما می بینیم مشاهده کنند از نظر روانی حتی دچار فروپاشی شوند و دیگر نتوانند خودشان را جم و جور کنند اینجاست که ما ناگزیر می شویم این هزینه را بدهیم که مدام از آنها مواظبت کنیم مدام مواظب آنها باشیم، توجه داشته باشیم شاید چیزی که بر ما عمیقاً تاثیر نمی گذارد و ما تصمیم می گیریم که با آن مقابله کنیم و با آن رویا رو شویم همان چیز یک فرد دیگر را ممکن است بتواند از پای دربیاورد.

کودکان مبتلا به سندروم

کودکان مبتلا به سندروم

شاید افراد مبتلا به سندروم داون با آن طبع و روحیه ی لطیفشان واقعا بهتر باشد که در یک محیط محافظت شده که آدم های مهربان، پذیرنده و خوشبین بیشتر به آن راه داده می شوند زندگی کنند در آن صورت می توانند بدرخشند، در آن صورت می توانند استعدادهایی را که دارند شکوفا کنند و در عوض اضطراب به زندگی ما و خودشان نور بیاورند، شادی یک لطافت به شدت کودکانه که به نوبه ی خودش برای ما هم می تواند آموزنده باشد و هم می تواند زندگی خودمان را زیبا کند.

بیایید حضور هر موجودی را در زندگی مان نعمت محسوب کنیم و با خدمت به چنین انسان هایی زندگی خودمان را متبرک کنیم.

محافظت از کودکان مبتلا به سندروم داون

محافظت از کودکان مبتلا به سندروم داون

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.