وقتی نامزدتان معتاد است!

نامزد معتاد

نامزد معتاد

نامزد معتاد ، حتی شنیدن این جمله کوتاه بسیار دردناک است و باعث ایجاد ترس و لرز در آدمی می شود و فرد مقابل را به این امر وادار می کند که راهی برای بهبودی همسرش پیدا کند.

نامزد معتاد داشتن و ساختن با چنین فردی باعث آسیب روحی هم به خود فرد و هم به اطرافیانش می شود.

من دکتر بیژن نوذری هستم مشاور شما در وب سایت yaresevom.com

امروز می خواهم به پرسشی در مورد یک دختر خانمی جواب بدهم که ۲ ماه پس از نامزدی متوجه شده که نامزدش دچار اعتیاد است دوست او پرسیدند که ایشون در آن حال با وجود اصرار خانواده اش با قطع ارتباط با آن آقا هنوز به صورتی پنهانی به این رابطه ادامه می دهد و دلیل این ادامه چه می تواند باشد؟ البته ما می توانیم دلیلش را از خود فرد بپرسیم اما اغلب در چنین مواردی جملاتی مانند دوستش دارم، به او وابسته شده ام، به بهبودی اش امیدوارم و … ممکن است بشنویم.

نامزد معتاد

نامزد معتاد

با کمال تاسف من امروزه موارد زیادی را می بینم که خانواده پس از یک دوره از آشنایی با یک فرد خواستگار مخالف ادامه ی آن ارتباط هستند اما آنها هنوز به این رابطه ادامه می دهند به صورتی پنهانی و هرگز ندیده ام که این افراد در درازمدت آسیب نبینند همیشه آسیب می بینند باید توجه داشته باشیم که واحد تشکیل دهنده ی جامعه در فرهنگ ما خانواده است ونقش خانواده در تصمیمات ما خصوصا در ازدواج بسیار با اهمیت است.

زمانی که ما نظر خانواده ی خود را نادیده می گیریم در واقع خودمان را محکوم می کنیم به یک برخورد فردی و تنها با موضوع.

 متاسفانه کسانی که می خواهند از سادگی ما استفاده کنند و به ما نزدیک شوند یا به نحوی قصد کلاه برداری عاطفی یا فریب کاری با ما را دارند از این خصلت ما به شدت استفاده می کنند، از اینکه تنها هستیم و خرد خانواده ی خودمان را نفی می کنیم و آن را نادیده می گیریم و مخفی کاری می کنیم اگر یک کاری به نظر ما صحیح و مجاز است چرا باید در قبال آن مخفی کاری کنیم آدم زمانی چیزی را مخفی می کند که احساس می کند که کارش صحیح نیست یا قابل دفاع نیست یا ممکن است در صورتی که دیگران متوجه آن شوند آسیب ببینیم.

نامزد معتاد

نامزد معتاد

به یاد داشته باشیم که در زندگی ما خانواده جایگاه دریافت محبت، عشق و خدمت بدون قید و شرط است.

من واقعا امیدوارم که خانواده ها بتوانند این جایگاه را حفظ کنند و آن را حتی ارتقاء هم بدهند و نقش تکاملی شان را ایفا کنند.

تضعیف ارتباط با خانواده ما را با منابع محبتی که بی دریغ به ما عشق می ورزند رو در رو می کند و ممکن است این رو در رویی به تنهایی ما منجر شود، به محرومیت ما؛ در حالی که ما عملاً این نوع محبت را در هیچ جای دیگری نمی توانیم دریافت کنیم، این نوع محبت به ما قدرت زیادی می دهد که بتوانیم با شرایط بیرونی رو در رو شویم و نباید این را نادیده بگیریم.

نامزد معتاد

نامزد معتاد

گاهی حتی بدخواهان روی ذهن ما کار می کنند که رابطه ی ما را با خانواده ما تضعیف کنند و ما را به اصطلاح تنها گیر بیاورند، هم خود فرد و هم خانواده باید خیلی متوجه و مواظب این بازی باشند و اگر ما می توانیم روی آن فرد تاثیر بگذاریم باید او را به دامن خانواده هدایت کنیم به نحوی که برای خانواده قابل درک باشد خواستش و علاقه مندی خودش را می تواند مطرح کند و از خود خانواده کمک بگیرد برای حل مسائلش نه اینکه مخفی کاری کند چون هرگز از این سبک رابطه نتیجه ی خوب و مناسبی حاصل نمی شود.

نامزد معتاد

نامزد معتاد

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.