• صفحه خانگی
  • >
  • صوت
  • >
  • خشم جمع شده ی یک مراقب خانگی نسبت به فرد مراقبت شونده

خشم جمع شده ی یک مراقب خانگی نسبت به فرد مراقبت شونده

خشم مراقبت کننده

خشم مراقبت کننده

خشم مراقبت کننده در امر مراقبت می تواند به این دلیل باشد که احساس می کند در حق او اجهاف و ظلم صورت گرفته است و مجبور است از پدری که سال ها او را در زندگی اش تحت فشار قرار داده است مراقبت کند.

خشم مراقبت کننده می تواند در امر مراقبت تاثیر بگذارد و هم به خود مراقب و هم به فرد مراقبت شونده آسیب هایی برساند.

من دکتر بیژن نوذری هستم مشاور شما در وب سایت yaresevom.com

امروز می خواهم به پرسشی پاسخ دهم در مورد احساس های متناقض یک مراقب.

خانمی پرسیده اند که پدر من اصلا پدر خوبی برای من و برای برادران و خواهرانم نبوده است، او سال ها با بیماری اعتیادش ما را آزار داد، ما هرگز در خانه از او محبت ندیدم اما تا دلتان بخواهد توهین و تحقیر و کتک را تجربه کرده ایم تا حدی که من خودم برای فرار از خانه تن به ازدواج نا مناسب دادم که به طلاق منجر شد. حالا او سکته ی مغزی کرده است و دچار فلج یک طرف بدن شده است و من مجبور هستم از او مراقبت کنم اما نمی توانم خشم خودم را کنترل کنم و احساس می کنم اجهاف به من از طریقی دیگر ادامه دارد. لطفا مرا راهنمایی کنید.

خشم مراقبت کننده

خشم مراقبت کننده

واقعاً شرایط متناقض و ناراحت کننده ای است.

ابتدا می خواهم به خودم و به همه توصیه ای داشته باشم به نحوی زندگی و عمل کنیم که وقتی به ناتوانی می افتیم عزیزانمان از از ناراحت کردن ما خوشحال باشند نه اینکه عصبانی شوند، برای خودمان توشه ی محبت جمع کنیم نه توشه ی خشم. هر قدرتمندی ممکن است زمانی به ضعف کشیده شود پس زمانی که در موضع قدرتمندی هستیم مواظب و متوجه اعمال خودمان باشیم.

اما درباره ی این خانمی که سوال پرسیده اند وقتی پای مراقبت به بیرون می آید ما باید بتوانیم با دل و جون و با خیال راحت مراقبت را انجام دهیم وگرنه خشم ثابت ما می تواند به خودمان و فرد مراقبت شونده آسیب بزند نمی شود این شرایط را با دادن شعارهای اخلاقی هم حل کرد به خاطر اینکه ایشون واقعا مجروح هستند در چنین شرایطی انسان نیاز به تسکین و التیام دارد.

توصیه ی من این است که این خانم حتماً به یک مشاوری که توانمندی دارد برای کار کردن روی احساسات ناخوشایند مراجعه کنند و روی زخم هایشان کار کنند و نیز به اصول مراقبت سالم توجه کنند.

خشم مراقبت کننده

خشم مراقبت کننده

یک زمان هایی در زندگی است که بخشایش به ضرورت های حیاتی تبدیل می شود و اگر ما در مسیر بخشایش حرکت نکنیم آسیب می بینیم به نظر می آید این شرایطی که وصف شده است یکی از آن شرایط و زمان ها باشد از سوی دیگر این مشکلی است که نباید توسط اطرافیان نادیده گرفته شود و سرکوب شوند به این دلیل که می تواند به شدت به ۲ نفر آسیب بزند.

یک نکته ی کلیدی در مراقبت این است که ما بهتر است که بتوانیم فعالیت مراقبت را از مناسبات خودمان با فرد مراقبت شونده مجزا کنیم.

البته این کار بسیار سخت است اما خیلی سودمند است. منظور این است که تمرکز ما روی فعالیت مراقبت کردن باشد به عنوان کار که متعلق به ما است درست است که سود آن به فرد مراقبت شونده می رسد اما در اصل این کاری است که من دارم انجام می دهم تا احساس خوبی داشته باشم، توشه ی معنوی ذخیره کنم یا به هر هدف مادی و معنوی دیگر برسم، این کار متعلق به من است یاید خوب و درست انجامش دهم فارغ از هر مناسبات عاطفی که با مراقبت شونده هم دارم البته همان طور که گفتم دست یابی به این هدف دشوار است اما واقعا سر لوحه ی سلامتی یک مراقب است.

خشم جمع شده ی یک مراقب خانگی نسبت به فرد مراقبت شونده

خشم مراقبت کننده

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.