از دست دادن روحیه و انگیزه در بیمار سرطانی

انگیزه

انگیزه

انگیزه در ادامه ی زندگی بیماران سرطانی از اهمیت خاصی برخوردار است و اگر خانواده یا اطرافیان بتوانند در مسیر بهبودی آنها را حمایت کنند باعث افزایش روحیه در بیمار می شود.

انگیزه در بیماران سرطانی یکی از راه هایی برای رسیدن به بهبودی می باشد.

من دکتر بیژن نوذری هستم مشاور شما در وب سایت yaresevom.com

امروز می خواهم به پرسش خواهری پاسخ بدهم که نگران خواهر مبتلا به سرطانش است ایشون پرسیده اند ۶ ماه پیش برای خواهرم تشخیص سرطان پستان داده شد که از قرار معلوم از نوعی با خطر متوسط است در حال حاظر او جراحی شده است و یک جلسه شیمی درمانی را نیز گذرانده است. مشکل این است که خوهارم بسیار مضطرب است و هر روز صبح که از خواب بیدار می شود می گوید که دوست دارد که خودش را بکشد ما واقعاً درمانده شده ایم چه بایدکنیم؟

انگیزه

انگیزه

این عزیزمان که این سوال را پرسیده اند نگفته اند که آیا خواهرشان داروهای روانپزشکی هم مصرف می کنند یا خیر. اگر داروهای روانپزشکی مصرف می کنند احتمال دارد نیاز باشد که دز آن داروها تعدیل پیدا کند یا تغییر کند چون آن صحبت کردن روزانه از خودکشی واقعاً از نظر روانپزشکی نیاز به مداخله و رسیدگی دارد. اگر هم در حال مصرف دارو نیستند من یکی از پیشنهاداتم این است که حتما با یک روانپزشک ترجیحاً آشنا به دارو درمانی در زمینه ی بیماری سرطان حتما مشورت شود و از ایشان کمک گرفته شود چون به نظر من این خانم نیاز به دارو درمانی دارند.

حالت اضطرابی که این خواهر عزیز وصف کردند ممکن است که ادامه ی واکنش سوگواری نسبت به بیماری باشد.

ما می دانیم که هر کس دچار بیماری می شود که مانند سرطان زندگی را تحت شعاع یا تحت تاثیر قرار می دهد دچار حالت سوگواری یا عزاداری برای خودش هم می شود که باید به این حالت رسیدگی کرد و انواع همدلی، حمایت های اجتماعی، انگیزه دادن، مشاوره و انواع این اقدامات را انجام داد در کنار اقدامات پزشکی که انجام می شود این افراد نیاز به دریافت اطلاعات و نیز انواع حمایت های عاطفی و اجتماعی و… دارند و بعضی وقت ها این حالت هایی که به صورت اضطراب یا به صورت غر زدن بروز می کنند ممکن است نشان ی این باشد که آن فرد اعلام می کند نیاز به کمک دارد، نیاز به حمایت و مراقبت بیشتری دارد.

کمک گرفتن از نهادهای اجتماعی یا گروه های حمایتی اجتماعی که عمدتاً در NGO یا موسسات خیریه مستقر هستند می تواند در این زمان خیلی کمک بکند، همراهی با افرادی که همدرد با این عزیز هستند به آن کمک می کند تا افرادی که مسیر را رفتند مشاهده کند و امیدوار شود.

انگیزه

انگیزه

انگیزه های ادامه ی زندگی در چنین شرایطی باید به صورت پر رنگی اعلام شوند و این از فرد تا فرد متفاوت است.

یک نفر هست که انگیزه اش بیشتر خانواده است، یک نفر هست که انگیزه اش بیشتر شغل و کار است، یک نفر جاه طلبی های دیگری دارد، مثلا یک آقایی سرطان گرفته بود و گفته بود که حتما من باید دختر ۸ ساله ام بزرگ شود و شوهرش بدهم و تا آن موقع نمی خواهم از دنیا بروم و آن خودش یک انگیزه ی قوی بود و این اتفاق واقعا افتاد الته ایشون چندین سال بعد هم زندگی کرد و با سکته ی قلبی از دنیا رفت.

پس توصیه های من به طور خلاصه از روانپزشک کمک بگیرید، روحیه ی خودتان را بالا نگه دارید، از حمایت های اجتماعی و گروه های حمایتی و مدد کارانی که می توانند در این موارد به شما کمک کنند حتما یاری بگیرید، روی هدایت کردن ایشان به زندگی از طریق پرورش و برجسته کردن انگیزه هایش حتما کار کنید تا بتوانند ایشالله با انگیزه در مسیر بهبودی شان حرکت کنند.

از دست دادن روحیه و انگیزه در بیمار سرطانی

از دست دادن روحیه و انگیزه در بیمار سرطانی

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.