تمرین ذهن آگاهی برای پرورش اقتدار

میدان های شفابخش

میدان های شفابخش

میدان های شفابخش می توانند باعث شوند که ما احساس خودارزشمندی و اقتدارمان تقویت شود و در تمرین امروز ما روی میدان های شفا بخش کار می کنیم و آنها را برای خودمان مفهوم می کنیم.

میدان های شفابخش عبارتند از میدان شفا بخش رفتار افتخار آمیز در برایر شرمساری و خجالت، میدان شفا بخش تعهد در برابر احساس طرد شدن و میدان شفا بخش وفاداری در برابر احساس خیانت.

من  دکتر بیژن نوذری هستم مشاور شما در وب سایت yaresevom.com

امروز می خواهیم به تمرین عملی میدان های شفا بخش بپردازیم.

لطفاً یک مکان راحت برای تمرینات انتخاب کنید، مکانی که سر و صدا و نور حدالامکان در آنجا کم باشد و به راحتی دراز بکشید یا ترجیحاً بنشینید، چند نفس عمیق بکشید، چشم هایتان را به آرامی ببندید و تصمیم بگیرید تا انتهای تمرین چشم هایتان را بسته نگه دارید.

نفس های عمیق آرام و راحت بکشید و شروع کنید به توجه کردن به بدنتان قصد این است که بدنمان را بدون ریلکس کردن عمدی ارام کنیم با توجه و تنفس.

میدان های شفابخش

میدان های شفابخش

پس توجه می کنیم به قله ی سرمان و همین طور توجه خودمان را می آوریم پایین به ناحیه ی پیشانی، گوش ها، چشم ها، بینی، گونه، دهان و پا، چانه، نفس های عمیق آرام و راحت می کشیم و توجه می کنید به ناحیه ی گردنتان، شانه هایتان و دست هایتان و از بازوها تا پایین آرنج ها، ساعدها، مچ دست ها، کف دست ها و انگشتان دست ها.

نفس های ارام و دقیق بکشید و فقط توجه کنید به قفسه ی سینه خود در جلو، پشت و طرفین، توجه خودتان را به سمت شکم ببرید، پهلوها و کمر، حالا توجه خودتان را ببرید به ستون مهره هایتان از بالاترین نقطه بالای گردن تا پایین و پایین ترین نقطه. توجه خودتان را معطوف کنید به لگنتان، نفس های عمیق و آرام بکشید و فقط مشاهده کنید توجه خودتان را معطوف کنید به پاهایتان از بالا به پایین ران ها، زانوها، ساق پاها، مچ پاها و کف پاها و انگشتان پاها.

میدان های شفابخش

میدان های شفابخش

دو سه نفس عمیق بکشید بعد توجه کنید به همه ی بدنتان.

یکی از میدان های شفا بخش را انتخاب کنید و شروع کنید به یاد آوردن خاطراتی که مربوط به آن میدان شفا بخش هستند، رفتاری افتخار آمیز یا تعهد یا وفاداری، یکی از آنها را انتخاب کنید و خاطرات مرتبط با آن را به یاد بیاورید. مثلا به یاد بیاورید که شما در یک جایی وفاداری نشان دادید یا کسی به شما وفاداری نشان داد و شما وفا داری را تجربه کردید.

در تمرین ذهن آگاهی ما مشاهده و تجربه می کنیم پس خاطراتتان را از آن میدان شفا بخش مشاهده و تجربه کنید اگرچه ممکن است زمانی که اتفاق افتاد شما متوجه شفا بخش بودنش نشده باشید اما به یاد بیاورید و در این زمان تجربه اش کنید نکته ی مهم این است که آن چه در اینجا شفا بخش است تشخیص ذهن آگاهانه این است که شما مالک آن اعمال توانمند کننده آن اعمار اقتدارآمیز هستید. اعمالی را که میدان های شفا بخش را در شما تقویت کردند از گذشته به یاد بیاورید و آنها را مشاهده کنید.

این یاد آوری باعث می شود که به طور خودکار احساس ارزشمندی در شما تقویت شود و احساس ارزشمندی مقدمه ی اقتدار است.

به خودتان اجازه دهید که با بدنتان در کنار ذهن یا احساستان آن تجربه را از احساس ارزشمند بودن یاد آوری کنید  و نسبت به این تجربه احساس مالکیت داشته باشید مالک آن اعمال شوید، به خاطر داشته باشید که اقتدار شما هرگز از دست نمی رود مگر واگذارش کرده باشید که می توانید دوباره مالک آن شوید، احساس ارزشمندی تان هرگز از بین نمی رود مگر آن را فراموش کرده باشید بلکه پنهان می شود تا به یاد بیاوریدش.

میدان های شفابخش

میدان های شفابخش

به افرادی در زمان حال فکر کنید که شما را تشویق می کنند به مقتدر بودن، شما را تشویق می کنند به احساس ارزشمندی.

زمانی که احساس ارزشمندی خودتان را با آنها در میان می گذارید چه برخوردی می کنند؟این برخورد را تصور کنید و در بدنتان تجربه کنید چه حسی چه احساسی در بدنتان ایجاد می شود وقتی که آنها شما را تشویق می کنند به احساس ارزشمندی و اقتدار.

آن اشخاش و افرادی که شما را از داشتن اقتدار و احساس ارزشمندی به نحوی نا امید یا مایوس می کنند به آنها فکر کنید، آنها را تعیین کنید انها چه کسانی هستند و اگر شما با آنها احساس ارزشمندی تان و اقتدارتان را در میان بگذارید چه برخوردی می کنند و در بدنتان حس کنید و احساس کنید که آن تاثیر را شما چگونه درک می کنید اجازه دهید ذهن بدنتان آن تفاوت را درک کند.

حالا متعهد شوید اعمالی را انجام دهید در زندگی روزمره خود و انتخاب هایی را داشته باشید که این میدان های شفا بخش را تقویت می کنند و متعهد شوید هر زمان که به ورته ی احساس قربانی بودن افتادید از این میدان های شفا بخش کمک بگیرید برای بازیابی ورورش اقتدارتان و پرورش احساس ارزشمندتان و با این تعهد کم کم  از وضعیت خود خارج می شویم با پنج شماره به درک روزمره ی خود از شرایط میحیطی بازمی گردیم، ۱…………………۲……………..۳، در شماره ی ۵ چشم هایمان را باز می کنیم، به هوشیاری روزمره باز می گردیم، ۴………………….۵٫

لطفا به آرامی چشم هایتان را باز کنید.

تمرین ذهن آگاهی برای پرورش اقتدار

تمرین ذهن آگاهی برای پرورش اقتدار

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.