تجربه ی نزدیک به مرگ

تجربه ی نزدیک به مرگ

تجربه ی نزدیک به مرگ

تجربه ی نزدیک به مرگ واقعه ای می باشد که ممکن است افرادی آن را به صورت های گوناگون تجربه کرده باشند، این افراد پس از تجربه دارای روحیه ی رها و سرشار از آرامش هستند، در اصل زندگی مستقر هستند و به دغدغه ها و درگیری های کوچک ما لبخند می زنند.

تجربه ی نزدیک به مرگ ممکن است در افرادی که بیماری های سخت یا حالت های جسمانی بسیار بدی دارند اتفاق بی افتد.

من دکتر بیژن نوذری هستم مشاور شما در وب سایت yaresevom.com

امروز می خواهم برای شما در مورد تجربه ی نزدیک به مرگ صحبت کنم.

تجربه ی نزدیک به مرگ

تجربه ی نزدیک به مرگ

تجربه ی نزدیک به مرگ، تجربه ی بسیاری از افرادی است که تا نزدیکی مرگ می روند و حتی علائم حیاتی آنها ممکن است برای مدتی قطع شود یا به کماهای عمیقی می روند که دیگر عملاً امیدی به بازگشت آنها نیست اما برمی گردند.

نوعی تجربه ی نزدیک به مرگ هم وجود دارد که افرادی که بیماری های سخت و شدید یا حالت های جسمی بسیار آسیب زا را تجربه می کنند دچارش می شوند که ممکن است علائم حیاتی عملاً قطع نشود ولی نوعی تجربه ی نزدیک به مرگ را پیدا می کنند.

کتاب های بسیاری در مورد این تجربه چاپ شده است که جالب ترین آنها تجربه ی خانم آنیتا مورجانی است.

 در کتاب کی ز مردن کم شدن که به زبان فارسی چاپ شده است، دراین کتاب ایشان تاریخچه ی زندگی اش را اعلام می کند و در مورد پیشینه ی خودش و اینکه فکر می کند که چه چیزی باعث شد که دچار بیماری سرطانی لنفاوی بسیار پیشرفته شود و همچنین ایشون تجربه ی خودش را از کمای عمیقی که در نتیجه ی پیشرفت بیماری دچارش شده بود بیان می کند و جالب اینجاست که زمانی که پزشکان کاملاً قطع امید کرده بودند از ایشون به هوش می آید و تجربه ی نزدیک به مرگ خودش را در میان می گذارد و بعد از ۱۰ روز از بیمارستان بدون هیچ توموری و بدون هیچ توده ی سرطانی ای مرخص می شود.

یعنی عملاً در عرض ۱۰ روز همه ی سلول ها و توده های سرطانی در بدن ایشان پاک شده بودند که این موضوع توسط منابع و بررسی پزشکی هم تایید شد و در کتاب ایشون در موردش نوشته شده است.

تجربه ی نزدیک به مرگ

تجربه ی نزدیک به مرگ

با مطالعه ی تجربه ی کسانی که تجربه ی نزدیک به مرگ را داشتند وآن چیزی که آنها درک کردند احساس کردند یا مشاهده کردند ما به نتایج بسیار جالبی می رسیم. بدون اینکه بخواهم وارد بحث فنی یا فلسفی یا پیچیدگی های موضوع شوم ما می توانیم به سادگی این برداشت را بکنیم که همه ی این افراد دنیای دیگر را که نگاهی به آن انداخته اند یک دنیای نورانی یافتند.

من خودم یاد می آید که یکی از دوستان که تجربه ی نزدیک به مرگ داشت.

یک خانمی مسنی برای من تعریف می کرد که بعد از اینکه علائم حیاتی اش به طور وقت در بیمارستان قطع شده بود ایشان یک خانم بسیار مذهبی بودند و در تجربه ی خودشان با وجودهای نورانی که خودشان می گفتند که از نظر ایشان ائمه به نظر می آمدند ملاقات می کنند و آن وجودهای نورانی به ایشون آرامش می دهند و در مورد سخت نبودن مرگ و نورانی بودن دنیای پس از مرگ به او اطلاع می دهند و خود ایشان تعریف می کرد که با یک راه حلی در مورد مشکل خیلی بزرگی که فرزندشان داشت ایشان را برگردانده بودند و بعد راه حل را به فرزندش اعلام می کند و فرزندش هم از آن مشکل نجات پیدا می کند.

۳، ۴ نفری که من دیدم این تجربه را داشتند مشاهده کردم که انسانهای بسیار رها هستم و در واقع انسان هایی هستند که پس از این تجربه شروع کردند عوض اینکه در حاشیه زندگی کنند و به موضوعات فرعی و کم ارزش بپردازند شروع کردند به اصل زندگی پرداختن که اصل زندگی شامل سلامت معنوی و حفظ ارزش های معنوی و نیز پایبندی به اصول اخلاقی است.

اصول اخلاقی که بخشی از انسان بودن ما را تشکیل می دهند اما متاسفانه ما تا زمانی که با مرگ ذهنی و عملی روبه رو نشویم انگار بسیار تمایل داریم که در حاشیه زندگی کنیم.

این خانمی که در موردش با شما حکایت کردم پس از اینکه از این تجربه بازگشته بود فردی با اعتقادتر، با ایمان تر و در عین حال رهاتر از فرعیات و حاشیه های زندگی شده بود ایشان دریای ارامش بودند و در بدترین حالت و مضطرب ترین حالت اگر با ایشان صحبت می کردیم واقعاً ارام می شدیم و جالب است که وقتی از اضطراب های کوچک با ایشان حرف می زدی فقط ایشان لبخند می زدند.

تجربه ی نزدیک به مرگ

تجربه ی نزدیک به مرگ

تجربیات نزدیک به مرگ همین طور اشاره دارند به مرور تمامی زندگی و نیز موضوع داوری شدن. علاوه بر دیدار با وجودهای نورانی دیدار با ارواح گذشتگان نیز یکی از موضوعاتی است که خیلی زیاد در تجربه ی نزدیک به مرگ تکرار می شود، اکثراً آنها تونل یا دربازه ای نورانی و روبه نور را می بینند البته همه ی تجربیات نزدیک به مرگ تجربیات خوشایند و نورانی نیستند، برخی از افراد که دارای پیشینه ی تاریک و غیر اخلاقی و غیر انسانی بوده اند در تجربه ی نزدیک به مرگشان تجربه ی جهنم را گزارش می کنند.

تجربه ی جایی که ادم ها در آن اسیر هستند، یا جایی به شدت تاریک و ترسناک که ارواح اسیر در آنجا در حال رنج بردن هستند .

یکی از این تجربیات بیننده ی این تجربه گفته شده که این ارواح اسیر تاریکی های درون خودشان هستند و وقتی نور درونشان تشخیص می دهند خود به خود آزاد می شوند و این افرادی که دچار این تجربیات ناخوشایند نزدیک به مرگ می شوند اکثرشان بعد از اینکه برمی گردنند شروع می کنند به صورت ریشه ای زندگیشان را تغییر دادن. این تجربیات حاوی حکمت عمیقی است. ممکن است که برخی از این تجربیات با ذهنیت ها آمیخته باشد اما آن چیزی که بین این تجربیات مشترک است واقعاً منبع آگاهی بزرگی است که ما می توانیم از آن استفاده کنیم.

تجربه ی نزدیک به مرگ

تجربه ی نزدیک به مرگ

ممکن است مقداری به فرهنگ ربط داشته باشد مثلا یک فرد مسیحی ممکن است که عنوان وجود نورانی عیسی مسیح را ببیند در تجربش و یک فرد مسلمان ممکن است حضرت علی (ع) را در تجربه ببیند اما در عمق این تجربیات وجود راهنمای نورانی بسیار تکرار می شود. با مطالعه در مورد این تجربیات ما می توانیم پیام هایی را در مورد مرگ و دنیای پس از مرگ دریافت کنیم این پیام ها آرامش بخش هستند و اشاره دارند به این که هیچ عمل خیر ما از بین نمی رود پس بذر نور، همدلی، خیرخواهی، مهرورزی را از همین الان بکاریم چون فقط همین محصول است که برای ما باقی می ماند.

تجربه ی نزدیک به مرگ

تجربه ی نزدیک به مرگ

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.