• صفحه خانگی
  • >
  • صوت
  • >
  • شرکت در کلاس های روانشناسی به منظور گذراندن دوره های توان بخشی روانی و سبک زندگی پس از بیماری

شرکت در کلاس های روانشناسی به منظور گذراندن دوره های توان بخشی روانی و سبک زندگی پس از بیماری

شرکت در کلاس روانشناسی

شرکت در کلاس روانشناسی

شرکت در کلاس روانشناسی و موضوعات مطرح شده در این کلاس ها فقط مربوط به خود بیمار است و نباید تا زمانی که آن سخنان به عمق و درک بیمار وارد شده باشد آن را به دیگران منتقل کنند.

شرکت در کلاس روانشناسی برای بهتر شدن سبک زندگی و توان بخشی روانی افراد مفید است اما توصیه می شود فایل های صوتی این کلاس ها را بدون درخواست دیگران برایشان پخش نکنید.

من دکتر بیژن نوذری هستم مشاور شما در وب سایت yaresevom.com

سوال کردند که من یک پسر ۲۱ ساله هستم و مادرم سالهاست که دچار بیماری مزمن عصبی ناتوان کننده شده است او به تازگی به کلاس های روانشناسی می رود و ابراز می کند که حالش بهتر شده است مدرس کلاس های آنها یک خانم دکتر روانشناس است مادرم کلاس ها را ضبط می کند و همیشه در خانه پخش می کند به نحوی که در منزل ما همیشه صدای خانم دکتر به گوش می رسد از همه بدتر اینکه ما را نیز مجبور می کند که به این سخنان گوش دهیم من بیش از آنکه احساس کنم چیزی یاد می گیرم احساس خشم و عصبانیت می کنم آیا این کار مادرم صحیح است؟

شرکت در کلاس روانشناسی

شرکت در کلاس روانشناسی

 نکته اینجاست که ما همیشه در کلاس های ما شرکت می کنند توصیه می کنیم که مخصوصاً این کار را نکنند.

به آنها می گوییم اگر به سخنانی که سر کلاس گفته می شود و ضبط می شود مربوط به خود کسانی است که در کلاس حضور دارند این به معنی خصوصی بودن موضوعات نیست بلکه به این معنی است فردی که سر کلاس صحبت می کند در واقع نیاز های افراد شرکت کننده را درنظر می گیرد و الزاماً آن نیازها منطبق با افراد دیگری که در منزل شما این سخنان را می شنوند نیست شاید یک جورهایی به درد افرادی بخورد و اجازه بدهید که افراد خودشان این تصمیم را بگیرند مثلا اگر از شما خواستند که سخنرانی که در جلسه شرکت کرده برای آنها بگذارید آن وقت شما این کار را انجام دهید اما بدون خواسته ی دگیران لطفاً این کار ار نکنید.

همراهانی را من با آنها صحبت کردم که به دلیل این کار انجام شده که توسط فرد مراقبت شونده به طور کلی اصلا از شنیدن این موضوعات فراری و منزجر شدند حتی من خانواده ای را می شناختم که این خانواده به همین دلیل از رفتن مادر خانواده به چنین جلساتی و شنیدن این سخنان جلوگیری می کردند البته این موردی که من می گویم جلوگیری آشکار نبود بلکه به نحوی اشکال تراشی و سنگ اندازی و حالا مثلا با این سخنانی که حالا ماشین خراب شده است، ترافیک است حوصله نداریم شما را ببریم و سخنانی از این دست آن فرد را از رفتن به کلاس محروم می کردند.

به یاد داشته باشید سخنانی که به ما گفته می شود از آن ماست.

زمانی که ما آن را فهمیدیم و واقعاً مالکش شدیم و توانستیم به زبان خودمان ابراز کنیم بهتر است که آن سخنان را به دیگران منتقل کنیم گاهی اوقات هم حتی آن حالت توهین به خودش می گیرد به گونه ای این حالت را می گیرد که شماها که چیزی متوجه نمی شوید بیا این حرف های مدرس یا معلم کلاس ما را بشنوی این طوری یک چیزهایی بفهمی یا اینکه سخنان خودمان را از زبان آن مدرس یا معلم اعلام می کنیم.

شرکت در کلاس روانشناسی

شرکت در کلاس روانشناسی

شما سر جلسات ما می آیید که چالش ها در زندگیتان و خانواده خود کاهش دهید.

ولی این کار عملاً نتیجه ی عکس می دهد و چالش ها بیشتر می شود. از اساتید عزیز خواهش می کنم که این موضوع را حتما به افراد شرکت کننده در کلاس ها گوشزد کنند چون طبق تجربه دیدم که خیلی مشکل ساز می شود.

به آنها گوشزد کنیم که این سخنان را برای خودشان نگه دارند و تا زمانی که دیگران مایل نیستند برای آنها فایل های صوتی را پخش نکنند و همین توصیه را به افراد شرکت کننده در کلاس ها دارم.

یک مشکل دیگر که ممکن است به وجود بیاید بعد از آن هر موضوع دیگری که شما داشته باشید محکوم می شوید به اینکه متعلق به خودتان  نیست و حتما این را سر کلاس شنیدید و این می تواند توهین به شعور شما شود بنابراین من از عزیزان شرکت کننده در کلاس ها خواهش می کنم که لطفاً تا افراد خانواده یا دیگران از شما نخواستند آنها را در آموزش های خودتان سهیم نکنید مگر اینکه خودتان در آن عمیق شده باشید و به فهمش رسیده باشید در آن زمان هم سعی کنید حرف نزنید بلکه با عمل آموزش دیدتان را به دیگران اعلام کنید.

شرکت در کلاس روانشناسی

شرکت در کلاس روانشناسی

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.