تاثیر انتخاب مشاور

دقت در انتخاب مشاور

دقت در انتخاب مشاور

دقت در انتخاب مشاور امری مهم است. طبعاً تشابه پایه ی جهان بینی مشاور و مراجعه کننده از اهمیت زیادی برخوردار است.

دقت در انتخاب مشاور این کمک را به مراجعه کننده می کند تا بتواند مشکل خودش را به درک مشاور برساند و با سبک مشاوره ی او نیز راحت باشد.

من دکتر بیژن نوذری هستم مشاور شما در وب سایت yaresevom.com

سوال کردند که خواهرم ۳ سال است که در ارتباط با یک مرد بسیار نامناسب گرفتار است او به این رابطه حالت وسواس گونه پیدا کرده است و به هیچ وجه با شرایط رابطه منطقی برخورد نمی کند البته خواهر من بسیار به نزد مشاور رفته است و فکر می کنم تا به حال ۱۰ مشاور را عوض کرده است تا جایی که به تازگی به رمال و دعانویس روی آورد تا بتواند دل پسری را که به او بی اعتنایی می کند به دست بیاورد. من بسیار نگران او هستم آیا نبابید این مشاوره ها تا به حال جواب می داد یا حال او را بهتر می کرد؟

دقت در انتخاب مشاور

دقت در انتخاب مشاور

پرسش بسیار سختی است به دلیل اینکه من به جزئیات خیلی آگاه نشدم اما خیلی دلایل می تواند برای تغییر مشاور وجود داشته باشد یکی از دلایل ممکن است این باشد که فرد به حرف مشاورانش به خوبی گوش نمی کند یا با اینکه به نزد یک مشاور می رود با سبک فکری و مشورتی او موافق نیست.

این ممکن است به خود مشاوران و اختلاف فکری آنها با فردی که به آنها مراجعه می کند برگردد. بسیاری از افراد به مشاور مراجعه می کند و بعد کار خودشان را انجام می دهند حتی سخنان مشاورشان را تفسیر به رای می کنند یعنی با کشف کردن سخنان آن سخنان را بهانه می کنند تا به روش و مسیر خودشان ادامه دهند.

به یاد داشته باشید که مشاور نمی تواند زندگی شما را تغییر دهد بلکه می تواند راهکارهایی در اختیار شما بگذارد تا شما زندگی خودتان را تغییر دهید.

گاهی از اوقات شرایط پیرامونی آن قدر سخت و دشوار است که حتی توسظ شما به خوبی قابل انتقال به مشاور نیست یا اگر حتی بتوانید منتقل کنید عملاً خیلی کمک مشاوره ای چندانی نمی شود کرد در این شرایط سخت ممکن است شما به چیزی بیش از مشاوره نیاز داشته باشید.

 مثلا یک حمایت عملی شاید باشد که مشاور نمی تواند به شما حمایت عملی دهد به یاد داشته باشید که مشاور فقط به شما حمایت فکری می دهد، گاهی اوقات زمانی که پای مشاوره به میان می آید بعضی از افراد می گویند که من مشکل مالی دارم و مشاور چه کمکی می تواند به من کند البته مشاور در چنین شرایطی هم ممکن است به شما کمک کند تا بتوانید سامان یافته تر و سازمان یافته تر به فعالیت شغلی و مالیتان بپردازید یا ممکن است بتوانید با کمک یک مشاور از درآمد فعلیتان هم بیشتر لذت ببرید.

دقت در انتخاب مشاور

دقت در انتخاب مشاور

دقت در انتخاب مشاور هم بسیار مهم است.

من می توانم توصیه کنم که سعی کنید مشاوری را انتخاب کنید که پایه های جهان بینانه اش با شما مشابه باشد حتی اگر یکسان نباشد تشابه زیادی داشته باشد. مثلا اگر شما به شدت تفکرات مذهبی دارید بهتر است که به ماوری مراجعه کنید که آن هم تفکرات مذهبی عمیقی دارد یا برعکس پس از تشابه پایه ی جهان بینی این موضوع هم پیش می آید که مشاور شما می تواند برحسب درونیاتش و درکش دریافت درستی از شرایط شما داشته باشد البته در اینجا شما هم باید شرایط خودتان را صادقانه به او اعلام کنید و همین طور باید با سبک مشاوره ای او راحت باشید. دراین صورت هایی که گفتیم مشاوره برای شما حتماً موثر تر خواهد بود.

دقت در انتخاب مشاور

دقت در انتخاب مشاور

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.