• صفحه خانگی
  • >
  • صوت
  • >
  • مراقبت از یک فرد دارای مشکلات روانی که قصد خودکشی دارد

مراقبت از یک فرد دارای مشکلات روانی که قصد خودکشی دارد

اقدام به خودکشی

اقدام به خودکشی

اقدام به خودکشی در فردی که دارای مشکلات روانی است از نظر پزشکان اقدام مهمی تلقی می شود و فردی که چنین اقدامی را می خواهد انجام دهد برای درمان و تحت نظر قرار گرفتن نیاز به بستری در بیمارستان دارد.

اقدام به خودکشی به عنوان بخشی از انحرافات اجتماعی شناخته می شود و یک عمل کاملاً ارادی می باشد.

من دکتر بیژن نوذری هستم مشاور شما در وب سایت yaresevom.com

از من سوال پریده اند که خواهرم ۳۲ سال دارد و به دنبال برخی ضربه های عاطفی دچار بیماری افسردگی شده است او در حال حاضر ۲ سال است که تحت درمان است اما به تازگی پس از فوت یکی از اقوام حال او تشدید شده است دچار حملات اضطراب می شود، مدام پرخاش می کند و از خودکشی دم می زند. ۲ هقته پیش پزشک معالج داروهای او را تغییر داده است اما هنوز وضعیتش بهتر نشده است وهنوز از خودکشی حرف می زند. لطفاً من را راهنمایی کنید.

اقدام به خودکشی

اقدام به خودکشی

زمانی که فردی در مورد خودکشی صحبت می کند ما پزشکان یک مقدار زیادی نگران می شویم و اقدامات جدی را توصیه می کنیم.

به نظر من حتما آن آقا یا خانم روانپزشک ایشان را که دارو درمانیشان را بر عهدا دارد و در اصل پزشک مسئولشان است در مورد این قضیه ی تمایل به خودکشی آگاه کنید، ایشان را حتما در جریان بگذارید احتمال دارد که داروها را تنظیم کنند یا حتی بیمار شما را در بیمارستان بستری کنند تا زمانی که خطر خودکشی از سر ایشان رفع شده باشد و همیشه این هشدار را ما به مراقبین و اطرافیان افرادی که دچار افسردگی هستند می دهیم چون خیلی از وقت ها شما تصور نمی کنید که آن فرد چه زمانی دست به این اقدام می زند.

من خودم یک خانمی را به یاد می آورم که راجب خودکشی صحبت می کرد من به ایشان توصیه کردم که در بیمارستان بستری بشوند و ایشان موافقت نکردند، خانواده شان هم موافقت نکردند به نظر خانواده مشکل این خانم یک مقداری ساده به نظر می رسید و حتی با اصرار من هم برای بستری کردن ایشان هیچ اقدامی نکردند متاسفانه ایشان خودکشی کردند و از دنیا رفتند.

اقدام به خودکشی

اقدام به خودکشی

بسیاری از همکاران ممکن است که تجربه ی مشابهی داشته باشند.

نکته ای که گفتن آن مهم است این خانمی که من موردش را خدمت شما اعلام کردم در شرایطی خودکشی کرد که نامزدش بعد از مدت ها به نزدش برگشته بود و برای خرید عروسی اقدام کرده بودند. این است که حتماً تمایل به خودکشی را جدی بگیرید. اطرافیان این افراد باید حتما سعی کنند که تعادل ذهنشان را حفظ کنند، به شدت نیاز به یادگیری اصول مراقبت سالم دارند و همچنین نیاز دارند که خود مراقبتی را آموزش ببینند و به کار ببندند.

یادتان باشد که در درگیر شدن با فردی که دچار حالت ناخوشی روحی روانی است به هیچ وجه پاسخ نمی دهد و اوضاع را خراب تر می کند.

هیچ احساسی را با دستور دادن نمی شود تغییر داد، کلاً نباید اجازه دهیم که بیماری اختیار زندگی مان را به دست بگیرد، تا حد ممکن نباید اجازه دهیم بیماری حال ما را تعیین کند، مناسبات و رابطمان را باز تعریف کند به نحوی ناسالم و بیمارگونه. همراهی و همدلی با فرد بیمار را هرگز نباید از دست بدهیم و در کنار دارو درمانی و بستری کردن به اقدامات مشاوره ای نیز فکر کنید اگر چه اقدامات مشاوره ای باید زمانی انجام بشود که فرد به یک حالت نسبتاً متعادل شنوندگی رسیده باشد در غیر این صورت فایده ندارد و سخنان شنیده نمی شود.

اقدام به خودکشی

اقدام به خودکشی

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.