رفتارهای نادرست یک مادر با فرزندش به دلیل طلاق

تغییر سبک زندگی

تغییر سبک زندگی

تغییر سبک زندگی دیگران یا تغییر دادن دیگران کار راحتی نیست زیرا ما نم توانیم کسی را به مبدایی که خودمان می خواهیم تغییر دهیم، انسان زمانی تغییر می کند که خودش بخواهد نه با اصرار دیگران.

تغییر سبک زندگی و تغییر رفتارهای نادرست یک فرد تنها بای با انگیزه و منطق خودش صورت بگیرد.

من دکتر بیژن نوذری هستم مشاور شما در وب سایت yaresevom.com

خانمی پرسیده اند که خواهر من یک فرزند پسر ۱۶ ساله دارد و ۳ سال است که از همسرش جدا شده است. متاسفانه آنچه من در او می بینیم این است که رفتارهای نادرستی را که از همسرش داشت در حال حاضر با پسرش نیز ادامه می دهد. این فقط نظر من نیست و مشاوران خواهرم نیز این را تائید می کنند و مدام در مورد مضر بودن رفتارش به او هشدار می دهند اما خواهرم در عوض گوش کردن مشاورش را عوض می کند. لطفا من را اراهنمایی کنید که چگونه به او کمک کنم؟

تغییر سبک زندگی

تغییر سبک زندگی

متاسفانه این که ما از یک شرایط زندگی بیرون بیاییم به این معنا نیست که ما کاملاً منش خود را تغییر دادیم و روش زندگی کردمان را هم عوض کردیم.

خیلی از اوقات ما داریم به همان روش های سابق خودمان ادامه می دهیم چون اکثر ما طبق ضرورت هم روش خودمان را تغییر نمی دهیم تا زمانی که بلد نباشیم چه روش جدیدی را اتخاذ کنیم زمانی هم که بلد می شویم و آموزش می بینیم که چه روش جدیدی را باید پیاده کنیم ممکن است که احساس ضرورت ما اندک باشد یا ترک کردن روش قبلی برایمان ترسناک و سخت باشد در این شرایط مشاهده می شود که انگار فرد بر طبق یک سری الگوهای نسبتاً اجباری ناخودآگاه و خودکار عمل می کند. اغلب یک مقاومت های درونی هست برای اینکه ما این عملکردهای خودکار را ترک کنیم و روی آن تاثیر بگذاریم و تا زمانی که ما از آن مقاومت ها عبور نکردیم تغییر ما نمی تواند عمیق باشد.

اینکه یک راهکار و روش و سبک منجر به آسیب دیدگی و شکست شده است به این معنا نیست که ما آن روش را ترک می کنیم .

اگرچه منطق چنین اقتضایی دارد اما بیشتر ما منطقی عمل نمی کنیم و مطابق انگیزه هایی غیر از منطق پیش می رویم.

اکثرا در رفتار با فرزندمان ما عمیق ترین عادت های ذهنی و رفتاریمان را بروز می دهیم زیرا عمیق ترین رفتار، عمیق ترین سبک فکری و رفتاریمان همان هست که ما از پدر و مادرمان و از الگوهای والد بودن آموختیم و آنها را اغلب با فرزندمان اجرا می کنیم.

تغییر سبک زندگی

تغییر سبک زندگی

در پاسخ به این خانم باید ادامه دهم که لطفا دست از تغییر دادن دیگران بردارید.

ما نمی توانیم کسی را به مبدا خودمات تغییر دهیم همه ی انسان ها به مبدا خودشان می توانند که تغییر کنند یعنی تا خودشان نخواهند واقعا هیچ تغییری به طور عمیف اتفاق نمی افتد، از سوی دیگر توجه داشته باشید که یک فرد خواب را می شود بیدار کرد اما یک فردی که خودش را به خواب زده است نمی توانید بیدار کنید اگر این خانم واقف هستند به اینکه رفتارشان نادرست است و  دارند آن را ادامه می دهند حتما یک انگیزه هایی دارند و یک احساس امنیت ها و یک احساس منافعی می کنند از اینکه این روش را ادامه می دهند. تا زمانی که روی آن منافع کاذب دروغین تاثیر گذاری انجام نشده نمی توانیم انتظار داشته باشیم که روش های خودشان را تغییر دهند.

تغییر روش کار آسانی نیست و خصوصا در زمانی که ما با عادت هایمان برخورد می کنیم دشوار می شود و فقط کار خودمان است و نیاز به همت بالایی دارد.

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.