• صفحه خانگی
  • >
  • صوت
  • >
  • تاثیر شرکت در مراسم نشاط آور در روحیه ی بیماران سرطانی

تاثیر شرکت در مراسم نشاط آور در روحیه ی بیماران سرطانی

مادر مبتلا به سرطان

مادر مبتلا به سرطان

مادر مبتلا به سرطان که روحیه اش در حال تضعیف است واقعه ای بسیار تلخ می باشد به خصوص اگر عروسی فرزندش هم نزدیک باشد. از یک سو ازدواج امر خیری به حساب می آید و نباید آن را به تعویق انداخت و از سوی دیگر این مراسم می تواند روحیه ی این مادر را تقویت کند و به این موضوع خوش بین باشد که فرزندش به خانه ی بخت می رود.

مادر مبتلا به سرطان و دغدغه ی فرزندش برای برگزاری مراسم عروسی اش پرسشی است که در ادامه به پاسخ آن می پردازیم.

من دکتر بیژن نوذری هستم مشاور شما در وب سایت yaresevom.com

خانمی سوال پرسیده اند که من و همسرم با توافق خانواده ها برای دو هفته ی دیگر قرار عقد و ازدواج گذاشته ایم اما متاسفانه ماه پیش برای مادرم تشخیص سرطان داده شده است و دیروز در بیمارستان بستری شده و مورد عمل جراحی قرار گرفته است من احساس می کنم این رویداد ازدواجم را تحت الشعاع قرار داده است و با اینکه دو سال برای این زمان صبر کرده ام نمی دانم که آیا صحیح است در این شرایط ازدواج کنم یا نه؟ لطفا مرا راهنمایی کنید.

مادر مبتلا به سرطان

مادر مبتلا به سرطان

به نظر من کار خیر را نباید به تاخیر انداخت و پیوند ازدواج و تشکیل خانواده یکی از خیر ترین کارهایی است که انسانها در طول زندگیشان انجام می دهند.

جداً امیدوارم که حال مادرتان بهتر شود هر چه سریعتر و بتوانند در مراسم ازدواج شما شرکت کنند در هر صورت اگر نظر دیگران در مورد شما مهم باشد چه به تاخیر بیاندازی و چه به تاخیر نیندازی، چه انجام بدهید و چه انجام ندهید آن افرادی که علاقه مند به سخن گفتن پشت سر دیگران هستند، پشت سر شما سخن خواهند گفت و نمی توانید بالاخره کاری کنید که آن افراد پشت سر شما حرفی نزنند.

یک نکته ی دیگر اینکه زمانی که یک فردی در حالت بیماری به سر می برد اینکه احساس کند زندگی در جریان است و رویدادهای خوب کماکان دارند اتفاق می افتند خودش می تواند روحیه ی آن را تقویت کند و به او احساس زندگی دهد. دیدن فرزند در حال تشکیل خانواده کلاً برای پدر و مادر در فرهنگ ما یک رویداد افتخار آمیز و خوشحال کننده است.

مادر مبتلا به سرطان

مادر مبتلا به سرطان

اجازه دهید که فرد تصور نکند که به دلیل بیمار بودن آن جریان زندگی متوقف شده این به نفع روحیه ی بیمار نیست.

طبعاً زمانی که یک عزیزمان بیمار می شود و می فرمایید که ۱ ماه از تشخیص بیماریشان گذشته است ما در حالت سوگواری هستیم اما این دلیل نمی شود که رویدادهای مهم زندگیمان را تعطیل کنیم کاملاً مشخص است که شادی ما که از این رویدادها حاصل می شود در شرایطی که پیرامونمان عزیزمان بیمار است کاهش پیدا می کند اما موضوع این اقدامات فقط شادمانی نیست بلکه این اقدامات آغازهای جدید و تداوم زندگی است.

من واقعا امیدوارم که خداوند با شفا دادن مادر شما قلب شما را بیشتر از پیش شاد کند اما هنوز در حالی که مادر تحت درمان هستند شما می توانید دل غمگین خانواده را حتی با این رویداد مقداری شاد کنید و به خانواده روحیه دهید و همان طور که گفتم به نظر من فوت وقت در انجام کار خیر جایز نیست. ای کاش این فرهنگ که زندگی را باید ادامه داد و رویدادهای خوب زندگی را اجازه داد که اتفاق بیافتند و برای اتفاق نیافتادن آنها بهانه نگرفت در ما جا بیوفتد و ما دارای این فرهنگ بشویم که رویدادهای شادی بخش و ادامه ی زندگی را بسیار ارزشمند بدانیم و از آنها به راحتی چشم پوشی و صرف نظر نکنیم بلکه حمایت کنیم.

مادر مبتلا به سرطان

مادر مبتلا به سرطان

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.