بی قراری ناشی از اضطراب در کودکان

اضطراب در کودکان

اضطراب در کودکان

اضطراب در کودکان در واقع یک حالت ناخوشایندی از ترس و نگرانی است و موجب می شود که کودک رفتارهای غیر منتظره ای از خودش بروز دهد.

اضطراب در کودکان نشانه هایی دارد که برخی از این نشانه ها توسط والدین قابل تشخیص هستند.

من دکتر بیژن نوذری هستم مشاور شما در وب سایت yaresevom.com

سوال کرده اند که من یک دختر ۱۴ ساله دارم که هرگز یکجا بند نمی شود. او مدام در حال جست و خیز و بازیگوشی است و بسیاری از اوقات بازیگوشی های خطرناک می کند یا با اشیا آسیب می زند. برخی از متخصصان برای او تشخیص بیش فعالی و نقص توجه داده اند و برخی دیگر با این تشخیص مخالفت کرده اند. در مورد دارو درمانی هم بین متخصصان اختلاف است من نمی دانم چه کنم لطفا من را راهنمایی کنید.

اضطراب در کودکان

اضطراب در کودکان

در پاسخ بسیاری از پرسش های شما من به شما توصیه کردم که به متخصص مراجعه کنید اما واقعا در این زمان که تشخیص یک کودک بین متخصصان با اختلاف صورت می گیرد چه باید کرد؟

به یاد داشته باشیم که تشخیص سندروم کمبود توجه و بیش فعالی یک تشخیص آسان نیست خصوصاً در سال های اخیر بسیار انگشت گذاشته شده روی بیش از اندازه تشخیص داده شدن این مشکل و اعلام شده که بسیار از افرادی که شما با این تشخیص آنها را تحت درمان قرار می دهید کودکانی هستند که دچار اضطراب هستند و دچار بی قراری ناشی از اضطراب هستند نه دچار سندروم کمبود توجه.

در سندروم کمبود توجه کودک نمی تواند بیش از ۲۰ دقیقه به یک کار مشغول باشد و معمولا بیش از ۱۰ دقیقه نمی تواند تمرکزش را در یکجا حفظ کند حتی به عنوان معیار می گویند اگر کودکی توانست ۲۰ دقیقه توجهش را روی یک چیزی حفظ کند در این صورت شما تشخیص ADHD را کنار بگذارید و بیشتر بروید به دنبال موضوعات مرتبط با اضطراب در این بچه جست و جو کنید.

از آنجا که نیاز به دارو درمانی وجود داشته باشد معمولا دارو درمانی این مسائل و مشکلات با همدیگر یکسان نیست پس تشخیص بسیار اهمیت بیشتری پیدا می کند.

در مورد این کودکی که گفته می شود، خب شما این توصیه را که به نزد متخصص ببرید انجام دادید پس می شود به شما این توصیه را کرد که اگر که این بچه می تواند توجهش را ۲۰ دقیقه یا بیشتر روی یک موضوعی یا هر موضوعی نگه دارد شما هم الان تشخیص بیماری نقص توجه یا بیش فعالی را می توانید کنار بگذارید و بیشتر بروید روی مسائل اضطرابی که این مسائل اضطرابی هم که ممکن است برایش دارو داده شود.

اضطراب در کودکان

اضطراب در کودکان

در اصل بیشترین ریشه اش را در خانواده و در مناسبات بین اعضای خانواده دارد.

بسیاری از اوقات ما فکر می کنیم حرفای ما را کودک متوجه نمی شود اما کودکان بسیار گیرنده های قوی تری از آنچه که ما فکر می کنیم دارند اگر موضوع اضطراب کودک در کار باشد به صلاح است که همه ی اعضای خانواده برای ایجاد یک سیستم سلامتی حمایتی به متخصص مراجعه کنند و همه ی آنها آموزش ببینند و با آنها مشورت شود تا احیاناً بشود با یکسری تغییرات در سیستم پیرامونی آن کودک این اضطراب را در آن کاهش داد.

بی قراری ناشی از اضطراب در کودکان

بی قراری ناشی از اضطراب در کودکان

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.