برعهده گرفتن مسئولیت گفتن خبر بیماری به خانواده

گفتن خبر بد بیماری

گفتن خبر بد بیماری

گفتن خبر بد بیماری به خانواده و اطرافیان اقدام بسیار سختی است که مسئولیت سنگینی را به دوش فرد می گذارد.

گفتن خبر بد بیماری به خانواده کار مشکلی است زیرا ممکن است بعضی از اعضای خانواده پس از شنیدن خبر بد شوکه شوند و روحیه ی آنها دچار آسیب شود.

من دکتر بیژن نوذری هستم مشاور شما در وب سایت yaresevom.com

آقایی از من سوال پرسیده اند که مادرم در شرایط عود بیماری سرطان است. او به من گفت که وضعیت مادرم بسیار وخیم است و احتمالاً بیش از ۶ ماه زنده نخواهد ماند مادرم بیماری قلبی دارد، مادرم بسیار در مقابل خبر بد آسیب پذیر و شکننده است، برادرم در حال ازدواج است و یک برادرم دیگرم در خارج از کشور زندگی می کند من نمی دانم چگونه این خبر را به آنها بدهم؟ لطفا مرا راهنمایی کنید.

گفتن خبر بد بیماری

گفتن خبر بد بیماری

به نظر من بر عهده گرفتن مسئولیت پخش و گفتن این خبر به دیگران در خانواده ی شما یک مسئولیت بسیار سنگینی است فکر نمی کنم ضروری باشد که همه ی این افرادی که شما ذکر کردید توسط خود شما از شرایط مطلع شوند و ناگزیر نیستید که شما چنین خبری را که آقای دکتر به شما دادن به طور مستقیم به اطلاع این عزیزان برسانید شاید این خبری که دادند تا اندازه ای صحیح باشد و اگر پزشک دیگری در جریان بیمارتان قرار بگیرد نظر دیگری بدهد در هر صورت این نکته ای است که ممکن است اطرافیان به شما اعلام کنند.

زمانی که خبر می دهید ممکن است به شما بگویند که آن آقای دکتر این را گفته است شاید پزشکان دیگر نظرهای دیگری داشته باشند.

شما می توانید برخی از این عزیزان را در جریان شرح حال آزمایش ها بگذارید و حتی می توانید عزیزان را به نزد آقای دکتر بفرستید یا پیش یک فرد آگاه به شرایط روانی افراد مبتلا به سرطان که می توانند خبر بد را اعلام کنند و در این زمینه تخصص دارند می توانید به آنها مراجعه کنید یا عزیزانتان را به نزد آنها بفرستید و در واقع خودتان را در مقابل این شرایط تنها قرار ندهید .

البته یک خبر بد این است که این موضوعاتی که تشخیص پزشکی داده می شود بر اساس یکسری شرایط علمی است اما یک خبر خوب هم ما اینجا داریم که آن هم این است که تا زمانی که زنده هستیم می توانیم در کنار هم عاشقانه و با محبت زندگی کنیم همان طور که من همیشه اعلام کردم و دوست دارم که همه این گونه به موضوع بیماری نگاه کنیم زمانی که ما متوجه بیماری می شویم در واقع در ابتدای مسیر بهبودی و سفر بهبودی هستیم.

گفتن خبر بد بیماری

گفتن خبر بد بیماری

یک بخشی از سفر بهبودی ما این است که به کیفیت زندگیمان توجه کنیم.

به کیفیت لحظه هایمان به اینکه برای با هم بودن زمان نامحدود نیست، به این توجه کنیم که بالاخره باید به مشکلات و گره های عاطفی و فکریمان رسیدگی کنیم، بالاخره باید از رنجش ها بیاییم بیرون، بالاخره باید این کدروت ها را برطرف کنین، بالاخره باید دوست داشتن را به عزیزانمان اعلام کنیم، بالاخره باید قدر دانی کنیم از عزیزانمان. این خبر خوب است که هنوز فرصت داریم برای انجام این کار اما نباید بگذاریم که وقت تلف شود باید از هر لحظه استفاده کنیم، از هر لحظه ی دیدن مادر عزیزتان در کنارتان بهره مند شوید و استفاده کنید.

هیچ کس نمی تواند که تضمین کند که در عرض ۶ ماه آینده، ۱ ماه آینده یا حتی یکی ۲ روز آینده چه اتفاقی ممکن است بی افتد اما ما می توانیم تضمین کنیم که اگر در کنار هم با محبت زندگی کنیم احساس بهتری خواهیم داشت، احساس آرامش بیشتری خواهیم داشت اگر از فرصت خود استفاده کنیم تنش هایمان را برطرف کنیم احساس بهتری خواهیم داشت اما صحبتی هم که آن آقای دکتر با شما کردند و به شما اعلام کردند این صحبت هم خیلی مطلق نیست و نباید مثل یک خبر مطلق رویش حساب کنیم حتما در این شرایط از متخصصین کمک بگیرید، خودتان را در مقابل دادن خبر بد قرار ندهید و به ظرفیت های افراد و شکنندگی های افراد حتما توجه کنید.

گفتن خبر بد بیماری

گفتن خبر بد بیماری

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.