ازدواج با فردی که مبتلا به اختلال خودشیفتگی است

اختلال خود شیفتگی

اختلال خود شیفتگی

اختلال خود شیفتگی زیر مجموعه ی اختلالات شخصیت می باشد که فرد خود شیفته بیش از اندازه عاشق خودش است و خودش را دوست می دارد.

اختلال خود شیفتگی علل های مختلفی دارد که معمولا در افرادی مشاهده می شود که دوران کودکی مورد بی توجهی والدینشان قرار گرفته بودند.

من دکتر بیژن نوذری هستم مشاور شما در وب سایت yaresevom.com

سوال کرده اند که یکی از دوستان من در پی آشنایی اینترنتی با یک آقای غیر ایرانی در خارج از کشور ازدواج کرده است. این خانم پس از ازدواج متوجه مشکلات روانی همسرش شده است و اکنون که ۲ سال از ازدواجشان می گذرد اختلال روانی آن آقا آنقدر شدید شده است که دیگر امکان ادامه ی زندگی مشترک برایشان وجود ندارد. مشکل این است که آن آقا نمی پذیرد که به پزشک مراجعه کند و مدام اعلام می کند که مسئله ای ندارد. بیماری ایشان را اختلال شخصیت خودشیفته تشخیص دادند. چگونه می توان به او کمک کرد؟

اختلال خود شیفتگی

اختلال خود شیفتگی

واقعیت این است که تا زمانی که یک فردی خودش نخواهد نمی شود به او کمک کرد.

تازه اگر ما بخواهیم خودمان به او کمک کنیم بهبودی از مشکلات روحی روانی همت بالایی می طلبد و گاهی اوقات چندان آسان نیست اما اگر که نخواهیم به پزشک یا به مشاور یا به روانشناس مراجعه کنیم در آن صورت حتی درمان ما آغاز هم نمی شود.

این یکی از مشکلات روابطی است که با استفاده از فضای مجازی شکل می گیرند و حتی گاهی اوقات آن قدر طول می کشند و از راه دور وابستگی عاطفی ایجاد می کنند که ممکن است این خانم حتی پیش از ازدواج هم متوجه ی اختلالاتی در آن آقا شده باشد اما به دلیل طول کشیدن یا علاقه مندی یا ایجاد وابستگی ازدواج با آن فرد را پذیرفته باشد این جاست که باید جداً بگوییم علاج واقعه را پیش از وقوع باید کرد حتی زمانی که مدتی با یک کسی آشنا هستید و در محیط زندگی او حضور دارید شناختن افراد مقداری مشکل است به دلیل این که انسان ها موجودات بسیار پیچیده ای هستند و در شرایط مختلف ممکن است که خصوصیات مختلفی را از خودشان بروز دهند.

مثلا روحیاتی را که پیش از ازدواج دارند با روحیاتی که پس از ازدواج از خودشان بروز می دهند بسیار متفاوت باشد چه رسد به این که ما با کسی از راه دور در ارتباط باشیم و مجال زیادی برای شناختن او نداشته باشیم در هر صورت این خانم در هر کشوری که زندگی می کنند با به مراجع ذی ربط آنجا مراجعه کنند و مشورت بگیرند و ببینند که چه راه حل هایی از جنبه های مزوم سلامتی و همچنین نظام غذایی انجا برای حمایت از خودشان می توانند پیدا کنند.

اختلال خود شیفتگی

اختلال خود شیفتگی

یک مشکل دیگر نوع بیماری است که نمی دانم خودشان یا یک مرجع تخصصی تشخیص دادند.

در مورد آن آقا که خود این مشکل هم به نحوی مانع از این می شود که فرد بپذیرد که اصلا چیزی دارای اشکال درونش وجود دارد و اگر ایشان واقعا دچار این مشکل باشند پس دلیل همه ی مشکلات را در آن بیرون می بینند و در این خانم می بینند، یا در روابطشان می بینند، یا بالاخره نتیجه ی عوامل بیرونی می بینند ددر هر صورت به نظر من بهتر است که به مشورت گرفتن به یک مرجع تخصصی در همان کشور مراجعه کنند و مسیرهایی را که قانون و نظام سلامت و درمان آن کشور مشخص می کند شناسایی کنند و کمک بگیرند.

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.