ادامه ی کتاب زندگی بی حد و مرز نیک وی آچیچ

کتاب نیک وی آچیچ

کتاب نیک وی آچیچ

کتاب نیک وی آچیچ در ۱۲ فصل نوشته شده است که در آن نیک به روحیات و انگیزه های خودش برای ادامه ی زندگی با اهداف مشخص و با وجود معلولیت خاصش پرداخته است.

کتاب نیک وی آچیچ به شرح زندگی و موفقیت هایش پرداخته شده است که او با وجود تمام محدودیت هایش در زندگی پیشرفت های چشم گیری کرده است.

من دکتر بیژن نوذری هستم مشاور شما در وب سایت yaresevom.com

امروز می خواهم به خواندن ادامه ی کتاب زندگی بی حد و مرز اثر آقای نیک وی آچیچ ترجمه ی آقای مسیحا برزگر برای شما بپردازم. این کتاب در سال ۱۳۹۴ توسط نشر ذهن آویز به چاپ رسیده است با تشکر از مترجم گرامی فصل ۱ را برای شما آغاز می کنم.

کتاب نیک وی آچیچ

کتاب نیک وی آچیچ

اگر در زندگیت معجزه ای رخ نمی دهد تو خود معجزه ی زندگی خود باش.

فیلمی از من در اینترنت است که مرا هنگام بازی اسکیت، موج سواری، نواختن ساز، زدن توپ گُلف، پرش از ارتفاع، زمین خوردن، بلند شدن از زمین، سخنرانی کردم و مهم تر از همه در آغوش کشیده شدن توسط مردم خوب و بزرگ و مهربان نشان می دهد. بر روی هم این ها فعالیت هایی است که از عهده ی هر ادمی بر می آید درست است؟ بنابراین به نظر تو چرا میلیون ها نفر از این فیلم دیدن کردند؟

به نظر من مردم به این دلیل این فیلم را می بینند چون می بینند من علی رغم معلولیت و محدودیت هایم چنان زندگی می کنم که گویی هیچ حد و مرزی برای زندگی من وجود ندارد. مردم معمولا انتظار دارند که آدم معلولی مثل من غیر فعال باشد، عصبانی و منزوی؛ من دوست دارم ماجراجویانه زندگی کنم و با زندگی ام آنها را غافل گیر کنم.

یکی از کسانی که فیلم مرا در یوتیوب دیده است نوشته است با دیدن آدمی مثل این که تا بدین حد شاد است مرا به این فکر می اندازد که من چرا تا این حد گرفته و غمگین هستم یا گمان می کنم به اندازه ی کافی جالب و جذاب نیستم، به اندازه ی کافی با مزه نیستم، دیگر چگونه می شود چنین فکرهایی در سر داشت؟ چنین فکرهای منفی وقتی می بینم آدمی مثل نیک وی آچیچ که نه دست دارد و نه پا می تواند تا این حد شاد و فعال و خلاق باشد.

اغلب از من می پرسند نیک تو چه طور می توانی تا این حد خوشحال باشی؟

و من هم بی درنگ پاسخ می دهم من شادمانی را زمانی پیدا کردم که دانستم با همه ی نواقصی که دارم من کاملاً نیک وی آچیچ هستم، یک وی آچیچ کامل! من را نیز خدا آفریده است و مشیت او اقتضا کرده است من چنین باشم که هستم لابُد او از این که مرا اینگونه آفریده است مقصودی داشته است، این بدان معنا نیست که من دیگر نمی توانم زندگی ام را بهبود ببخشم و بهتر از این کنم که هست، من همواره برای بهتر از اینها تلاش می کنم و بدین سان سرشار می شوم از احساس سپاس و امتنان نسبت به خداوند و جهان.

کتاب نیک وی آچیچ

کتاب نیک وی آچیچ

من معتقدم که زندگی ام حد و مرزی ندارد دلم می خواهد تو نیز صرف نظر از تمام دشواری هایی که پیش رو داری نسبت به زندگی ات همین حس را داشته باشی.

در آغاز سفری که پیش رو داریم لطفاً تمام حد و مرزهای زندگی خود را در نظر بیاور همان حد و مرزهایی که خود تو برای زندگی قائل شده ای و یا اجازه داده ای که برای زندگی ات قائل شوند حالا به این فکر کن که زندگی ات بدون این حد و مرزها چه شکلی خواهد بود، زندگی ات چگونه می بود اگر هر کاری برایت ممکن می شد؟ من اسماً ناتوان هستم اما در حقیقت توانا هستم زیرا دست و پا ندارم، دشواری های خاص زندگی من فرصت های یکه را در اختیار من گذاشتند من اکنون می توانم به خیلی ها کمک کنم و می کنم، فقط به این فکر کن که چیزهایی برای تو ممکن است.

اغلب به خودت می گویی به اندازه ی کافی باهوش یا خواستنی یا توانا نیستی که رویاهای زندگیمان را تحقق ببخشیم، ما حرف های دیگران را درباره ی خودمان باور می کنیم و خودمان را در حصار می گذاریم  بدتر از همه این است که اگر خود را بی ارزش و بی مقدار تلقی کنی دیواری به دور خود می کشی و مانع رسیدن لطف خداوند به خویشتن می شوی.

هنگامی که تسلیم می شوی و از رویاهای خود دست می کشی خود را از لطف خدا محروم میکنی.

به هر حال تو مخلوق خدا هستی و خدا تمامی مخلوق خود را دوست دارد، او تو را برای هدفی ویژه آفریده است اگر تو نبودی زندگی چیزی کم داشت، چیزی که جای خالی آن را نمی شد با چیز دیگر پر کرد. اگر می شد لطف خدا را محدود کرد آن گاه می شد گفت که زندگی تو هم حد و مرزی دارد.

کتاب نیک وی آچیچ

کتاب نیک وی آچیچ

 من قدرت انتخاب دارم، تو قدرت انتخاب داری، ما می توانیم انتخاب کنیم که نا امید باشیم و محروم، ما می توانیم انتخاب کنیم که عبوس و عصبانی و غمگین باشیم، ما می توانیم هنگام مواجه با دشواری ها و آدم های شرور انتخاب کنیم که از تجربه های خود درس بگیریم و پیش برویم و مسئولیت خوشبختی خود را به عهده بگیریم. به مسابع مخلوق خداوند تو قدر و قیمتی داری و زیبا هستی، تو پُر بها تر از تمامی الماس های جهان هستی، من و تو به طور کامل مناسب چیزی هستیم که قرار بوده است باشیم.

با وجود این هدف آن است که من و تو بکوشیم تا بهتر از آنی شوی که هستی، من و تو می توانیم محدوده ی توانایی های خود را تا بی نهایت بگستریم. شاید راه زندگی همواره هموار نباشد اما سفر زندگی تماشایی است، زندگی فی نفسه ارزشمند است.

می خواهم بگویم که مهم نیست در چه شرایطی به سر می بری تا شقایق است زندگی باید کرد، دوست باید داشت، دوست باید بود.

من نمی توانم دست خود را روی شانه ی تو بگذارم و به تو دل گرمی بدهم زیرا دستی ندارم اما می توانم از صمیم قلب با تو سخن بگویم زندگی تو هر اندازه که بد باشد باز جای امیدی است، زندگی هر اندازه که بد باشد باز روزهای بهتر در پیش است، اگر زندگی ات ویرانه است تو می توانی از این ویرانه بالا بروی و از این چشم اندازی برتر به پیرامون نگاه کنی صِرف اینکه ارزو کنی تغییر کند چیزی را تغییر نمی دهد، اینکه تصمیم بگیری همین حالا دست به کار شوی همه چیز را دگرگون می کند، همه ی رویدادها روی می دهد تا خیری حاصل شود من به این نکته ایمان دارم زیرا آن را در زندگی خود امتحان کردم.

کتاب نیک وی آچیچ

کتاب نیک وی آچیچ

زندگی بی دست و پا به چه درد می خورد، مردم با یک نگاه کردن به من متوجه می شوند که من در زندگی با موانع بسیار زیاد مواجه شدم و سختی های بسیاری کشیدم همین است که آنها را علاقه مند می کند که به حرف هایم گوش بدهند و از من الهام بگیرند، آنها به من مجالی می دهند تا عشق و ایمانم را با آنها سهیم شوم و به آنها امید بدهم.

من به آنها می گویم که دوست داشتنی هستند، این کمکی است که از دست من بر  می آید مهم است که قدر و قیمت خود را بشناسی، بدان که تو چیز چیزی داری که می توان آن را قسمت کنی، اگر اکنون احساس درماندگی می کنی مهم نیست احساس درماندگی تو به معنای آن است که تو می دانی بهتر از آنی باشی که هستی. تو لیاقت بیش از این ها را داری. اغلب دشواری های زندگی هستند که به ما نشان می دهند قرار است ما در زندگی چه و که باشیم.

کتاب نیک وی آچیچ

کتاب نیک وی آچیچ

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.