تاثیر اضطراب در شب ادراری کودکان

تاثیر اضطراب در شب ادراری کودکان

تاثیر اضطراب در شب ادراری کودکان

تاثیر اضطراب در شب ادراری کودکان یکی از مهم ترین عامل بروز این مشکل است و برای جلوگیری از شب ادراری باید ترس ها و اضطراب های کودکان را شناسایی کرد و برای رفع مشکل آن ها گام های مثبت برداشت.

تاثیر اضطراب در شب ادراری کودکان پرسشی است که به پاسخ آن در این مقاله می پردازیم.

سوال کرده اند که پسر من ۸ ساله است و حدود ۱ ماه است که دچار شب ادراری شده او حتی زمانی که مثانه اش خالی است جای خود را خیس می کند و پیش آمده که در شب ۲ بار این کار را انجام داده است لطفا ما را راهنمایی کنید؟

تاثیر اضطراب در شب ادراری کودکان

تاثیر اضطراب در شب ادراری کودکان

در این مورد ما باید بعد از رد کردن مشکلات جسمانی به شرایط روانی فرد بپردازیم، پیشنهاد من این است که ابتدا کودک را به نزد اورولوژیست ببرید چون انواع مختلف مسائل و مشکلات دستگاه ادراری هستند که ممکن است شب ادراری را ایجاد کند و همیشه به محض اینکه بچه دچار شب ادراری می شود نباید تصور کنیم که قطعا یک مشکل روانی در کار است ابتدا مشکلات جسمانی را باید رد کنیم و بعد برویم سراغ مشکلات روانی که عمدتا در کودکان خصوصا در این سن مسئله اضطراب خواهد بود و خیلی اوقات اختلال اضطرابی است که به صورت شب ادراری دارد خودش را نشان می دهد در این مورد هم توصیه من این است که بلافاصله دنبال دارو درمانی برای اضطراب نریم بلکه به دنبال منابع اضطراب بگردید.

منابع اضطراب برای کودک به این سن که دارد به مدرسه می رود ممکن است که در مدرسه باشد یا منابع اضطرابی در خانه داشته باشد.

خیلی اوقات بچه از درگیری های خانوادگی که ما فکر می کنیم طبیعی هستند یا به آن ها حتی عادت کرده ایم دچار اضطراب می شود یا سرزنش هایی که بابت ضعف هایی درسی که در مورد بچه های خود انجام می دهیم ممکن است که در آن ها اضطراب ایجاد کند. بیشتر اوقات ما خودمان متوجه نیستیم که شرایط یا اقداماتی که دارد انجام می شود اضطراب آور هستند اما کودکان بر حسب شرایط درونی خودشان است که رفتارها و موقعیت ها را درک می کنند و ممکن است شرایطی که برای ما بسیار اضطراب آور نیست برای کودک بسیار اضطراب آور باشد.

تاثیر اضطراب در شب ادراری کودکان

تاثیر اضطراب در شب ادراری کودکان

به یاد می آورم موردی از تغییر محل زندگی را از محله ای به محله ی دیگر داشتم که آن کودک به خاطر از دست دادن دوستانش که در محله ی قبلی بودند دچار حالت اضطرابی شدند و واقعا نمی دانست که با کسانی که با او نا آشنا هستند چگونه ارتباط جدید دوستانه برقرار کند.

یک نکته ی مهم که در این جا وجود دارد ترغیب کودک به بیان احساسات است.

این ترغیب را باید در تربیت خود بگنجانیم یعنی بخشی از فعالیت تربیتی در مورد کودک خود این باشد که آن را به بیان احساسات ترغیب کنیم نمونه های بسیار ناراحت کننده ای از موارد قلدری و حتی سوء استفاده در مدارس داشتیم که بچه ها به دلیل ترس از والدین خود یا پنهان کاری مدت ها آن را مطرح نکرده بودند ولی داشتند در تمام آن مدت توسط آن بچه هایی که با آن ها قلدری می کردند آسیب می دیدند. خیلی از اوقات والدین برای ترغیب فرزندشان به سخن گفتن و بیان احساساتش باید از ترس های خودشان عبور کنند باید از اضطراب های خودشان عبور کنند، باید از اجتناب های خودشان عبور کنند، بگذار بفهمیم که اوضاع بد است و زود دخالت کنیم پیش از آن که شرایط بدتر شود و فرزندمان دچار آسیب های جدی شود در کنار تحقیق در مورد منابع استرس فرزند خود ممکن است که به گزینه ی دارو درمانی هم فکر کنیم و این کار را باید نه به صورت سرخود بلکه تحت نظر یک روانپزشک انجام دهیم یک روانپزشک ترجیحا اطفال.

در پایان می خواهم خاطر نشان کنم یکی از مهم ترین منابع اضطراب برای کودکان پس از اختلافات آشکار یا پنهان بین والدین مدرسه است.

پیشنهاد می کنم حتما با اولیای مدارس در ارتباط باشید و شرایط فرزندتان را در مدرسه رصد کنید، رفتارهایی که با او می شود، مناسباتی که در مدرسه وجود دارد تا انشاا.. بتوانیم به موقع به داد فرزندانمان برسیم و آن ها را از آسیب دیدگی های دراز مدت محافظت کنیم.

تاثیر اضطراب در شب ادراری کودکان

تاثیر اضطراب در شب ادراری کودکان

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.