• صفحه خانگی
  • >
  • صوت
  • >
  • تغییر سبک و شیوه ی زندگی خانواده ای که مادر خانواده دچار خشم فروخورده شده است

تغییر سبک و شیوه ی زندگی خانواده ای که مادر خانواده دچار خشم فروخورده شده است

خشم فروخورده

خشم فروخورده

خشم فروخورده شده در افراد نباید سرکوب شود زیرا ممکن است در بازه ی زمانی ای این خشم به صورت های مختلف با شدت بالاتری بروز پیدا کند و به صورت های پنهانی اطرافیان مانند فرزند و همسر را به خشم مبتلا کند.

خشم فروخورده معمولا در افرادی اتفاق می افتد که دوران کودکی رفتارهای هیجان انگیز خودشان به خصوص خشمشان را پنهان می کردند.

من دکتر بیژن نوذری هستم مشاور شما در وب سایت yaresevom.com

پرسیده اند که من یک فرزند پسر ۱۴ ساله دارم که پس از ورود به دوره ی دوم تحصیلاتش دچار اُفت تحصیلی خیلی شدیدی شده است. علاوه بر این او بسیار عصبی و پرخاشگر است اخلاقی که قبلا هیچ وقت نداشته است. من خودم آدم آرامی هستم اما در زندگی مشکلات زیادی با همسرم داشتم، همسرم فردی بی مسئولیت و کناره گیر است و همه ی کارهای خانه از کارهای مالی گرفته تا خرج کردن و خرید کردن همگی بر عهده ی من است. من برای پسرم بسیار نگران هستم لطفا من را راهنمایی کنید.

خشم فروخورده

خشم فروخورده

پسر شما در مرحله ی بلوغ است.

 بسیاری از پسرها و همچنین دخترها در سن بلوغ یک بحران های درونی را تجربه می کنند. تلاطم های هورمونی بخشی از این بحران ها را هدایت می کنند و در واقع مانند یک دوره ی انتقالی است تا فرد در شرایط هورمونی جدید خودش جا بی افتد و یک سری تلاطم ها وجود خواهد داشت در این زمان ما باید با آن فرد همدلانه برخود کنیم، این بحران های او را سرکوب نکنیم و در عین حال به آن اجازه دهیم که خودکنترلی را تجربه کند و بتواند روحیات خودش را و خُلق و خوی خودش را مدیرت کند در عین حال بپذیریم بسیاری از این مشکلات به دلیل بالا و پایین های بدنی و هورمونی است.

اما یک نکته ای که در این جا نظر من را جلب می کند در مورد سبک و شیوه ی زندگی این خانواده است.

احتمال دارد که مادر دچار خشم فروخورده باشد چون ایشان می گویند که فرد آرامی هستند اما به شدت تحت فشار بوده اند طول زندگی این را به یاد داشته باشیم که ما دچار خشم فرو خورده باشیم این خشم فروخورده به نحوی به فرزندانمان منتقل می شود و ممکن است که یک نوجوان در سن نوجوانی گرفتار این خشم فروخورده باشد تا آن را به صورت رفتارهای عصیان گرانه بروز دهد.

خشم فروخورده

خشم فروخورده

چیزی که در این جا مهم است این است که این مادر باید روی خشم فروخوره ی خودشان کار کنند.

در عین حال آن فرزند هم باید ترجیحاً به یک مشاور مراجعه کند تا اسیب هایی که از این سبک و سیاق زندگی ممکن است به او وارد شده باشد مورد ارزیابی قرار بگیرد و بتواند از این آسیب ها بیرون بیاید در عین حال بهتر است که با خود پدر هم در صورتی که البته بپذیرند کار شود تا نقش خودشان را در کمک کردن به پسرشان در طی کردن بحران بلوغ بپذیرند و عملی کند در هر صورت به دلیل اینکه این قضایا روی توان تحصیلی این فرزند تاثیر گذاشته است من توصیه می کنم که حتما به یک مشاور نوجوانان مراجعه شود و نیاز به کمک تخصصی را در این مورد قطعی می دانم.

خشم فروخورده

خشم فروخورده

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.