• صفحه خانگی
  • >
  • صوت
  • >
  • تاثیر پیوند عاطفی در رخداد های طبیعی زندگی مانند طلاق، ازدواج و…

تاثیر پیوند عاطفی در رخداد های طبیعی زندگی مانند طلاق، ازدواج و…

پیوند عاطفی مستحکم بین خانواده ها

پیوند عاطفی مستحکم بین خانواده ها

پیوند عاطفی مستحکم بین خانواده ها نیازمند گذراندن زمان بیشتری با آن ها و همچنین هم صحبت شدن با آنها به نحوی که اعضای خانواده بتوانند به راحتی حرف های دلشان را مطرح کنند.

پیوند عاطفی مستحکم بین خانواده ها باعث می شود که فرزندان از آسیب های احتمالی دور بمانند.

من دکتر بیژن نوذری هستم مشاور شما در وب سایت yaresevom.com

سوال کردند که حدود ۶ ماه پیش من و همسرم از هم جدا شدیم، ما یک فرزند دختر ۴ ساله داریم که با من زندگی می کند جدایی از مشکلاتی که با برخوردهای شوهر سابقم با دخترم دارم، خانواده ی خودم نیز با من و همچنین با دخترم بد رفتاری می کنند آنان با ما مانند مجرم برخورد می کنند حتی برادرم دیگر ما را به منزلش راه نمی دهد من بیش از آن که برای خودم ناراحت باشم برای دخترم غصه می خورم لطفاً مرا راهنمایی کنید.

متاسفانه رویدادهای طبیعی زندگی انسان ها از جمله ازدواج، جدایی، فرزند دار شدن و خیلی رویدادهای طبیعی دیگر هنوز برای بعضی افراد قابل پذیرش نیست.

نکته این است که ما نمی توانیم پذیرش دیگران را نسبت به تغییرات زندگی خود بالا ببریم لاجرم ما با فرهنگ افراد برخورد داریم. اگر واقعاً کسی تصمیم دارد ما را دوست نداشته باشد و ما را نپذیرد نمی توانیم کاری در موردش انجام دهیم.

پیوند عاطفی مستحکم بین خانواده ها

پیوند عاطفی مستحکم بین خانواده ها

در این موارد اغلب از طریق کمک گرفتن از بزرگ تر های خانواده می شود اقدام کرد، اگر اقدامی که ما انجام دادیم و تغییری که در زندگی ما ایجاد شده است توسط بزرگتر های خانواده، ریش سفید های خانواده مورد تائید قرار بگیرد و آنها به جای ما با افراد پیرامون صحبت کنند تا در مورد ما پذیرش داشته باشند این مسیری خواهد بود که ما را می تواند به آسانی به دریافت آن آغوش و پذیرش از سوی خانواده مان بپذیرد اما اگر که چنین مکانیزم هایی ضعیف شده باشند در خانواده ما عملاً درگیر برخوردهای شخصی خواهیم شد و خیلی از اوقات برخوردهای شخصی عادلانه یا با قضاوت های صحیح همراه نیستند.

بهتر است که در این موارد بزرگترهای خانواده، کسانی که می توانند پیوندهای خانوادگی را احیا کنند وارد عمل شوند و پیوندها و علایق خانوادگی را گوشزد کنند.

در هر صورت انسان برای ادامه ی بقای خودش نیاز به منابع عاطفی خانواده دارد خصوصاً فرزندی که فرزند طلاق است و توسط دایی اش به خوبی می تواند حمایت شود و نیاز به چنن حمایتی هم دارد علاوه بر اینکه رویکرد خود پدر بعد از جدایی اگر چه فرمودید که دخترتان با شما زندگی می کند خیلی در آرامش پیدا کردن آن فرزند مهم است.

پیوند عاطفی مستحکم بین خانواده ها

پیوند عاطفی مستحکم بین خانواده ها

پیشنهاد من این است که علاوه بر کمک گرفتن از بزرگتر ها در چنین مواردی ما خودمان هم پیوند های عاطفی را در خانواده بیشتر تحکیم کنیم و بیشتر به این پیوندها بپردازیم، برای خانواده ی خود اگر می توانیم وقت بیشتری بگذاریم، اگر نیازی به صحبت یا مذاکره است این صحبت ها و مذاکرات را به نحوی انجام دهیم که حرف دل تبادل شود و من امیدوار هستم که در خانواده ها آن پیوندهای عاطفی همیشه آن قدر قوی باشند که شکستگی ها پیش نیایند و خصوصاً فرزندان آسیب دیده از چنین تغییرات و بحران هایی بیشتر از این صدمه نبینند.

پیوند عاطفی مستحکم

پیوند عاطفی مستحکم

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.