• صفحه خانگی
  • >
  • صوت
  • >
  • فصل دوم از کتاب زندگی بی حد و مرز، شجاعت داشتن رویایی زیبا

فصل دوم از کتاب زندگی بی حد و مرز، شجاعت داشتن رویایی زیبا

شجاعت داشتن

شجاعت داشتن

شجاعت داشتن و دنبال کردن رویاها باعث می شود تا موانعی که بر سر راه هستند برداشته شود و توان لازم را برای میل به اهداف در ما تقویت شود.

شجاعت داشتن نیازمندتعیین هدفی جسورانه در زندگی است که این هدف باعث ایجاد انگیزه می شود.

من دکتر بیژن نوذری هستم مشاور شما در وب سایت yaresevom.com

امروز می خواهم به خواندن ادامه ی فصل دوم از کتاب زندگی بی حد و مرز اثر نیک وی آچیچ برای شما بپردازم. این کتاب با ترجمه ی آقای مسیحا برزگر در سال ۱۳۹۴ توسط نشر ذهن آویز به چاپ رسیده است.

با تشکر از مترجم گرامی به خواندن ادامه ی فصل ۲ می پردازیم.

شجاعت داشتن

شجاعت داشتن

شجاعت داشتن رویایی زیبا

شجاعت آن را داشته باشید تا به دنبال رویای خود بروید و علی رغم موانعی که بر سر راه تو خواهد بود به توان خود برای رسیدن به هدف خویش تردید نکنید من نه تنها در یتیم خانه ای در چین بلکه در میان زاغه نشینان هندوستان در میان زندانیان رومانی و در شرایط بسیار بد دیگر آدم هایی را دیده ام که علی رغم وجود موانع بسیار در شرایط بسیار بد خود غلبه کردند.

اخیراً در یک مرکز کمک های اجتماعی در کره ی جنوبی سخنرانی کردم بعضی از حاضران معلول بودند و عده ی دیگر بی خانمان، روحیه ی بالای آنها مرا شگفت زده کرده بود من در آفریقای جنوبی برای زندانیان در یک زندان سخنرانی کردم در آن سخنرانی حتی قلب سنگی تبهکاران حرفه ای نیز نرم شد، اشک آنها نیز جاری شد، حضور خدا را در آن زندان نیز می شد احساس کرد.

آری هیچ دیواری و هیچ حصاری نمی تواند خدا را از ما جدا کند.

احساس کردم آنها به ظاهر هنوز در زندان هستند اما در بدن آزاد شدند، امید و ایمان آنها آزادشان کرده بود آن روز هنگامی که از در محوطه زندان بیرون می آمدم احساس کردم حالا دیگر آن هایی که درون زندان بودند احساس می کنند که آزادند تا کسانی که در بیرون زندان بودند تو نیز می توانی امید را در دل خویش زنده کنی این کار چندان دشوار نیست.

به یاد داشته باش که غم هم نقشی ایفا می کند طبیعی است غم را نیز احساس کنیم اما نباید بگذاری غم بر تو چیره شود و روزها و شب های تو را در خود بگیرد، تو می توانی با رو کردن به فکرها و کارهای مثبت روحیه ی خود را بالا ببری.

شجاعت داشتن

شجاعت داشتن

من آدمی معنوی هستم به همین دلیل در ایام غم به ایمانم پناه می برم.

ریاضیاتم بسیار خوب است اگر بگویی که هیچ امیدی نداری که در زندگی ات اتفاق مثبت بی افتد معنایش این است که امید تو صفر است، صفر هم عددی است، به هر حال تو هم امیدوار هستی حتی اگر رقم امید تو صفر باشد همین امید که عددش نزد تئ صفر است می تواند تو را از وضعیتی که داری نجات دهد.

امید، ایمان، عشق و شفقت نسبت به خلق ستون های معنویت اند.

به هر باوری که هستی نباید ناامید باشی زیرا هر چیز خوبی در زندگی با امید آغاز می شود اگر امید نداشته باشی آیا هرگز خانواده تشکیل می دهی؟ اگز امید نداشته باشی سعی می کنیچیزی یاد بگیری؟ امید من برای نوشتن این کتاب آن است که تو زندگی بهتری پیدا کنی زندگی بی حد و مرز. در کتاب مقدس ایه ای است که می گوید آن هایی که به خدا ایمان دارند توان خویش را احیا می کنند، انها بر بال های بلند ایمانشان پرواز می کنند همچون عقاب، انها هرگز از پای نمی افتند، آنها استوار گام بر می دارند و هرگز در نمی مانند.

نخستین باری که این آیه را شنیدم دریافتم که من به دست و پا نیازی ندارم هرگز از یاد نبر که خدا از تو ناامید نمی شود کار کن و به پیش برو، کوشش تو آفریننده ی فرصت ها است.

امیدوار زندگی کن، ممکن است نسبت به این نکته تردید داشته باشی که با امید هر چیزی ممکن می شود شاید در آن زمین گیر شده ای که خزیدن و بیرون آمدن از باتلاق سرخوردگی ها برایت غیر ممکن شده است زمانی بود که من هم چنین احساسی داشتم من کاملا متقاعد شده بودم که زندگی ام ارزشی ندارد و من سربار خانواده ام هستم.

شجاعت داشتن

شجاعت داشتن

وقتی به دنیا آمدم والدین من آمادگی یک بچه ی بدون دست و پا را نداشتند بنابراین بسیار سرخورده شدند چه کسی می توانست آنها را سرزنش کند، همه ی پدر و مادرها دوست دارند فرزندانشان آینده ی روشنی داشته باشد. والدین من نمی توانستند آینده ی روشنی برای من تصور کنند، من هم که بزرگتر شدم آینده ی روشنی برای خود نمی دیدم.

گاهی چشم انداز زندگی ما چنان است که گویی ماشینی با یک دیوار قطور سیمانی تصادف کرده است،.

همه ی ما گاهی سرخورده می شویم چگونه می توان در شرایط بسیار بد دشوار هنوز امیدوار بود به چه می توان امید داشت؟ تنها راه آن است که ایمان داشته باشی که خدا هست و او بی دلیل تو را به این دنیا نیاورده و با این چالش ها روبه رو نساخته است هدف خود را بیاب و با تمام وجود به دنبال آن هدف باش دشواری ها هر چه باشند و به هر میزان که باشند اگر تو بخواهی می توانی از دل آنها عبور کنی و سرانجام توانمند تر بیرون بیایی.

به بهترین ها باور داشته باش.

هنگامی که بار زندگی بر شانه هایت سنگینی می کند مثبت و با انگیزه ماندن دشوار می شود وقتی به اندازه ی کافی بزرگ شده بودم که دشواری های زندگی ام را بفهمم اغلب دچار افسردگی می شدم و نمی توانستم تصور کنم که در زندگی ام چیز مثبتی هم پیدا شود، گاهی چنان دچار تردید می شدم که جهان را غرق در ظلمت می دیدم مطمئنم تو نیز تیرگی های تردید را تجربه کرده ای، همه ی ما زندگی را دوست داریم اما گاهی احساس می کنیم در زندگی غریبه ای بیش نیستیم.

بی قراری ها و تردید های من عمدتاً به این موضوع مربوز می شد که من دست و پا نداشتم، من نمی دانم دغدغه های تو چیست اما من با توسل به امید بود که از دغدغه های خود رها شدم.

شجاعت داشتن

شجاعت داشتن

پدر و مادرم معتقد بودند که هیچ چیز نباید زندگی مرا محدود کند، مادرم به من می گفت نیک تو باید با بچه های طبیعی بازی کنی زیرا تو بچه ی کاملا طبیعی هستی تو فقط یکی دوتا دست و پا کم داری همین و بس! او نمی خواست من خود را ناقص تصور کنم، او حتی از تغییر نقص عضو هم پرهیز می کرد و معتقد بود اعضای من کامل و کافی اند.

والدین من این باور را در من تقویت کردند که من حق دارم مثل همه ی آدم ها از مواهب زندگی بهره مند شوم و هیچ چیزی نباید مانع این کار شود.

آنها اجازه نمی دادند برچسب هایی که دیگران بر من می چسباندند زندگی مرا محدود کند، بعضی ها حرف های دیگران نسبت به خود را باور می کنند و به دست خود، خود را محدود می کنند البته گاهی ملول می شدم اما پدر و مادرم نمی گذاشتند من پشت ملالت خود پنهان شوم و از زندگی فاصله بگیرم، برچسب ها گاهی برای آدم مخفی گاه می شوند بعضی از آدم ها از این برچسب ها به مصابه بهانه ای برای قهر کردن با زندگی استفاده می کنند بعضی دیگر از این برچسب ها فراتر می روند.

خیلی از آدم ها را برچسب هایی نظیر معلول یا ناقص العضو گرفتار و زمین گیر کرده است در حالی که اگر انها این برچسب ها را باور نکرده بودند می توانستند کارهای مهم و بزرگ انجام بدهند. من هم اگر این برچسب ها را باور کرده بودم  اکنون ۱۰ هزار جلسه سمینار و سخنرانی ها را در کارنامه ی کاری خود نداشتم.

من تو را تشویق می کنم تا از تمام محدودیت های خود فراتر بروی، توانایی های خود را کشف کن و از آنها استفاده کن.

شجاعت داشتن

شجاعت داشتن

من همواره خدا را در کنار خود احساس کردم، می دانم که او بیش از طاقت من بر عهده ی من نمی گذارد همین حقیقت به من دل آسودگی می بخشد هنگامی که دیگران درباره ی دشواری ها و غم های زندگیشان با من حرف می زنند من به آنها می گویم که دست خداوند برای کمک به ما همواره دراز است، خدا بسیار به ما نزدیک است.

از خدا نیرو بگیر تا جایی که خیالت تو را می برد اوج بگیر و به بالا برو، به استقبال دشواری ها زندگی برو از آنها نترس، دشواری ها تو را می سازند از دشواری های زندگی ات درس بگیر و از آنها فراتر برو، تو شایسته ی آنی که رویایی بزرگ در سر داشته باشی فقط ذهنی گشوده داشته باش تا بپذیری که خدا تو را از راهی متفاوت از آنچه انتظارش را داری پیش می برد و به رویایت می رساند.

برای رسیدن به رویای خویش راه های گوناگون پیش پای تو گسترده شده است بهترین راه را انتخاب کن تا به بهترین زندگی ات برسی.

شجاعت داشتن

شجاعت داشتن

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.