• صفحه خانگی
  • >
  • صوت
  • >
  • دلایل گسستن پیوندهای خانوادگی در خانواده هایی با فرزند دارای نیاز خاص

دلایل گسستن پیوندهای خانوادگی در خانواده هایی با فرزند دارای نیاز خاص

دلایل گسستن پیوند خانوادگی

دلایل گسستن پیوند خانوادگی

دلایل گسستن پیوند خانوادگی ممکن است متفاوت باشد اما ما باید دست به دست هم دهیم و مسئولیت هایی را که نقش های ما، نقش  پدری، نقش مادری برای ما ایجاب می کنند را به درستی انجام دهیم.

دلایل گسستن پیوند خانوادگی به دلیل داشتن فرزند با نیاز خاص پرسشی است که به پاسخ آن در این سایت پرداخته ایم.

من دکتر بیژن نوذری هستم مشاور شما در وب سایت yaresevom.com

امروز می خواهم به پرسشی پاسخ بدهم که برای خودم مطرح شده است.

افتخار حضور در جلسه ای را داشتم که ۲ تن از بنیان گذاران یک موسسه ی خیریه حمایت از کودکان دارای نیاز خاص و حمایت و آموزش خانواه های آنها در آن جلسه شرکت داشتند. این عزیزان اشاره کردند به خانواده هایی که پس از تولد آن کودک با نیاز خاص یا معلولیت یا آسیب دیدگی کودک در نتیجه ی یک جراحت یا تصادف پدر خانواده همسرش را و اون همسر طلاق داده است، از آنها جدا شده و رفته است.

دلایل گسستن پیوند خانوادگی

دلایل گسستن پیوند خانوادگی

من حقیقتاً از شنیدن این موضوع متاثر شدم و برای من پرسش پیش آمد که چرا چنین اتفاقی می افته؟ علل احتمالی این اتفاق چه چیزی هستند؟ مگر وقتی فرزندی به وجود می آید آن زن فرزندش را تنهایی به وجود آورده است؟ بالاخره ما هم نقش داریم، ما هم مشارکت داریم، بسیار برای من دردناک بود. حتی فکر کردن به این نکته که چنین اقدامی ممکن است، البته من با کمال تاسف آقایان کمی را ندیده ام که همسران خودشان را به دلیل ابتلا به بیماری بدخیم طلاق داده اند و از آن ها جدا شده اند اما اجازه دهید برگردیم به پرسشی که برای من مطرح شد.

البته داشتن یک فرزند معلول یا دارای نیاز خاص رویدادی استرس زا است و نمی شود از همه انتظار داشت که به طور یکسان با این رویداد برخورد کنند.

نگرش های فردی در کنار نگرش های اجتماعی حتما در این موضوع دخیل هستند، نگرش هایی در مورد نقش پدر، نقش مادر و نقش خانواده، تمایل به خلاصی از شرایط استرس زا و ناراحت کننده، موضوع هزینه ها، موضوع وقت گذاشتن، احساس خطا و گناه کاری یا درون سو احساس اجهاف و احساس قربانی بودن، نگرش ها و فشارهای خانوادگی، همه ی این ها به علاوه ی یک مجموعه دیگر از عوامل که شاید برخی از آنها شخصی باشند در این میانه دخیل هستند.

شاید یکی از دلایل این رویداد این باشد که اگر در چنین شرایطی آن خانم آن خانواده را ترک کند و بگوید که من می خواهم آزاد باشم و اسیر این بیمار نباشم و بروم دنبال زندگی ام و نگاه اجتماعی این کار قبیح به نظر بیاید اما اگر یک آقایی این را کار را کند این کار چندان زشت محسوب نشود.

دلایل گسستن پیوند خانوادگی

دلایل گسستن پیوند خانوادگی

در رویدادی که نام آن زندگی مشترک است چه طور می شود که یک مسئله را فقط معطوف به یک نفر کرد و یک نفر را فقط مسئول حل کردن آن مسئله دانست.

منظور من این نیست که برخورد مسئولانه این است که یک کودک دارای نیاز خاص را با هر اندازه از ناتوانی در خانواده نگه داریم بلکه منظور من این است که مسئولیت هایی را که به واسطه ی نقش به ما داده می شود بپذیریم، شاید با کمک هم بهتر بتوانیم از شرایط استرس زا و ترسناک عبور کنیم چرا همدیگر را تنها بگذاریم؟ چرا همدلی خود را با همدیگر از دست بدهیم؟ مگر کلید وجود یک خانواده ی مشترک همدلی نیست؟ خانواده جایی نیست که هر کس دارد خودش تغذیه خودش را انجام می دهد، خانواده یک سفره ی مشترک است.

واقعاً امیدوار هستم با اقدامات آموزش و فرهنگ سازی در سطح خرد و در سطح کلان دیگر خیلی کمتر شاهد چنین رویدادهایی باشیم و ببینیم که خانواده ها با همدلی و یکپارچگی با مشکلات خودشان روبه رو می شوند، پشت همدیگر را خالی نمی کنند وهمدیگر را تنها نمی گذرانند.

دلایل گسستن پیوند خانوادگی

دلایل گسستن پیوند خانوادگی

جهت مشاوره ، هماهنگی کلاس و برگزاری سمینار با شماره تلفن 02144023001 در ارتباط باشید.   
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.